Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 16:26

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

Re: GolvvÀrme i Hall

Nej tvungen Àr du sÄklart inte. Man kan lÀgga vÀrmekabeln direkt pÄ den befintliga plattan och sedan gjuta ovanpÄ. Dock gÄr en hel del vÀrme förlorad ner i marken nÀr det Àr oisolerat.
Read more : Re: GolvvÀrme i Hall | Visningar : 8035 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

termostatinstÀllning elvÀrmegolv

Har just lÄtit renovera badrum och lagt in elgolvvÀrme med SAN termostat som kan stÀllas in pÄ olika tidzoner och temperatur. Jag undrar om den fungerar korrekt eftersom jag behöver stÀlla in temperaturen pÄ ca 25-25 grader för att det ska kÀnnas varmt pÄ golvet. Vid lÀgre temperaturinstÀllning kÀnns golvet kallt. Ska det vara sÄ? Betyder det att elförbrukningen och dÀrmed kostnaderna blir höga. Finns det nÄgon tumregel för hur mÄnga kWh el golvÀrmen förbrukar? ...
Read more : termostatinstÀllning elvÀrmegolv | Visningar : 3126 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: ElgolvvÀrme

VÀrmekabel Strong ska du ha för betong. Den ska gjutas in minst i 5cm betong.

http://golvvarmebutiken.se/catalog/index.php?cPath=30_44
Read more : Re: ElgolvvÀrme | Visningar : 9518 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: radiator krets

Ja, vÄrt L12-5 eller L8-5 paket kan du koppla in direkt pÄ din radiatorkrets, -Förutsatt att du har tvÄrörs-sytem i huset. De tvÄ systemen Àr till för ca 5kvm, har du en större yta behöver du en M60 shunt för att fÄ en bra cirkulation i systemet. M60 Shunten ingÄr i dom större paketen gÄr att ansluta till bÄde tvÄ- och enrörs -system.

Torktiden brukar man sÀga Àr ca 3-4 veckor.
Read more : Re: radiator krets | Visningar : 11280 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: Programmerbar HC10 Termostat

Det Àr ingen fara att kapa kabeln!
Read more : Re: Programmerbar HC10 Termostat | Visningar : 25238 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: InbyggnadsskÄp M5 + Lucka M5

InbyggnadsskÄp + lucka kostar 150:- + frakt. Vi skickar med en retursedel sÄ du kan returnera vÀggkÄpan och vÀggfÀstet ocksÄ.
Kan jag fÄ ditt ordernummer pÄ din senaste bestÀllning sÄ lÀgger jag in en order Ät dig.
Read more : Re: InbyggnadsskÄp M5 + Lucka M5 | Visningar : 2028 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: GolvvÀrme i husvagn

GolvvÀrme i husvagn brukar vara folie lösningar.
Hur stor yta Àr det och vill du driva det pÄ 230V eller 24V?

VarmaMattan kan ocksÄ vara ett alternativ för husvagn.
Read more : Re: GolvvÀrme i husvagn | Visningar : 3122 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: GolvvÀrme i hall

Det Àr ett VÀrmekabel Kit du skall anvÀnda men varför vill du koppla golvvÀrmen till centralstyrningen?
Termostaten skall utföra det du vill Ă„stadkomma sĂ„ jag skulle nog koppla direkt till fas och nolla. Även om det sĂ„klart gĂ„r att göra som du tĂ€nkt förutsatt att det Ă€r 230V AC du fĂ„r i kablarna.

:!: Ett problem för dig kan vara att du skall vÀrma ett relativt stort ...
Read more : Re: GolvvÀrme i hall | Visningar : 8343 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: Storlek pÄ fördelarshunt

FÄr ni ingen vÀrme nÄgon stans?
Kan ni tydligare beskriva vad ni har för produkter installerat?
SvÄrt att avgöra vad som kan vara fel nÀr det inte famgÄr mer teknisk information.

Det vi skulle behöva veta Àr följande:
1. Vad Àr det ursprungliga golvvÀrmesystemet pÄ 30 m2 för nÄgonting?
2. Vad har ni för dimension pÄ de nya golvvÀrmerören?
3. Hur mÄnga slingor ligger det nu?
4. Vad har ni för fördelare, dvs hur mÄnga ...
Read more : Re: Storlek pÄ fördelarshunt | Visningar : 7194 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: GolvvÀrme

Hur exakt man brukar göra vet jag inte, det Àr vÀl egentligen upp till dig sjÀlv. Ska du bara komfortvÀrma golvet, sÄ Àr det kanske onödigt att lÀgga golvvÀrme dÀr man ÀndÄ inte kÀnner den. Men ska du dÀremot anvÀnda golvvÀrmen som enda vÀrmekÀlla för att vÀrma upp rummet kan det ju vara bra att tÀcka hela ytan.
Read more : Re: GolvvÀrme | Visningar : 12270 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477