Aktuellt datum och tid: mÄn 22 jun 2026, 18:35

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

Re: ingen ström frÄn kretskort till plint

Systemet mÄste vara kopplat till golvvÀrmekabeln för att slÀppa fram ström.
Testa Àven utan att ha mÀtinstrument kopplat pÄ plinten dÄ mÀtinstrumentet stör systemet.

OM boxen Àr kopplad till kabeln och vredet ÀndÄ inte lyser kan man kontrollera kopplingen av vÀrmekabeln sÄ man sÀkerstÀller att det Àr kontakt och kopplat pÄ rÀtt sÀtt.
100% av systemen testas innan leverans.
FÄr ni inte ordning pÄ det sÄ ring oss sÄ hjÀlper vi er att felsöka via ...
Read more : Re: ingen ström frÄn kretskort till plint | Visningar : 7858 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Re: GolvvÀrme

Hej,

Till rummet med parkettgolv Àr det AluMat alternativt GolvvÀrmefolien som skall anvÀndas.
GolvvÀrme för trÀgolv

Till de andra rummen skulle jag anvÀnda vanlig vÀrmekabel 230V som gjuts in i flytspackel.
VĂ€rmekabel Kit
Read more : Re: GolvvÀrme | Visningar : 8873 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Re: vattenburen golvvÀrme saknar anslutniongsventiler

Hej!

Vilket system var det du saknade kopplingar till? Har du nÄgot ordernummer/fakturanummer? (Skall vara en femsiffrig kod)
Skall nog inte vara nÄgra problem att ordna detta :)

Mvh Hampus.


Re: GolvvÀrme i husvagn

SvÄrt att svara precist utan att veta hur stor ytan Àr men i en husvagn kan den ju rimligen inte vara sÄ stor...

Det system som spontant kÀnns som bÀst lösning Àr ett Kelvin XK300.
Du lÀgger kabeln direkt pÄ den frigolit du har under golvet. Sedan kan du lÀgga tillbaka golvet ovanpÄ det.

Du behöver inget spackel, lim eller nÄgon jordfelsbrytare.
Read more : Re: GolvvÀrme i husvagn | Visningar : 4141 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Re: För varmt!

Har ni felsökt mer specifikt?
Är alla golv lika varma? Gick allting sönder samtidigt?

LÄter mest som nÄgot typ av elfel eller fel pÄ regleringen...
Read more : Re: För varmt! | Visningar : 4720 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


GolvvÀrme genom sjövatten

Hej! Vi hÄller pÄ att gjuta en platta pÄ mark (82 kvm) och har funderat pÄ vattenburen golvvÀrme genom sjövatten. VÄran frÄga Àr, Àr det nÄgot sÀrskilt vi ska tÀnka pÄ? Hur djupt mÄste det vara i sjön dÀr slangarna ska ligga? Vilken grovlek Àr det pÄ slangarna? Andra bra tips? Mvh Christer
Read more : GolvvÀrme genom sjövatten | Visningar : 3070 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


vattenburen golvvÀrme komplett paket?

Hej!

Jag skall lÀgga vattenburen golvvÀrme i min lÀgenhet pÄ 40kvm,
14cm cellplast isolering mot bottenplatta, dÀrefter golvspÄn, vÀrme och till sist klickgolv.

Har ni fÀrdiga paket för detta, behöver jag en egen cirkulationspump för detta lilla system?

Vad blir den totala kostnaden?

Mvh/Joakim
Read more : vattenburen golvvÀrme komplett paket? | Visningar : 3033 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


GolvvÀrme pÄ timmergolv

Vad ska jag anvÀnda för golvvÀrme uppe pÄ ett halvbra isolerat timmergolv. Det fÄr max bygga ca 30mm. //Fia
Read more : GolvvÀrme pÄ timmergolv | Visningar : 2798 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


GolvvÀrme i kÀllare

Har en kÀllare med oisolerad betongplatta. Nu skall vi bygga ett spa i kÀllaren och jag skall lÀgga in golvvÀrme. Har hört en hel del olika bud pÄ vad jag bör göra. Allt frÄn att nÀr man lÀgger golvvÀrme i kÀllaren sÄ mÄste man först bila bort det befintliga golvet och grÀva ur (annars kommer energiförbrukningen bli dubbelt sÄ hög) till att helt enkelt bara lÀgga golvvÀrmen direkt pÄ den befintliga plattan. Jag skulle helst ...
Read more : GolvvÀrme i kÀllare | Visningar : 26403 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Elektrisk golvvÀrme till inglasad terrass

Jag ska lÀgga in golvvÀrme i min glasade terrass. Ytan Àr drygt 20
kvadratmeter.Jag önskar komfortvÀrme. Vilket av system ska jag
anvÀnda?

- GolvvÀrmen Àr tÀnkt att anvÀndas sporadiskt för att förlÀnga sÀsongen samt
vid speciella tillfÀllen. Den
svalare delen av Äret har vi nog Àven en kompletterande vÀrmekÀlla pÄ
terrassen (liten elkamin eller liknande.
- Underlaget Àr 200 mm isolering (S80) samt 100 mm betongplatta.
- Golvet tÀcks med frostsÀker klinker.

MÄste golvvÀrmen vara ...
Read more : Elektrisk golvvÀrme till inglasad terrass | Visningar : 5212 | Svar : 3 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


 

Logga in  •  Bli medlem


Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477

cron