Aktuellt datum och tid: tor 21 nov 2024, 11:09

News News of GolvvÀrme EL 230V

Site map of GolvvĂ€rme EL 230V » Kategori : GolvvĂ€rme EL 230V

Forum för 230V vÀrmegolv och el golvvÀrme. T.ex vÀrmekabel och golvvÀrmefolie

T2-Röd i uterum under klinkergolv

Hej
Jag har byggt ett uterum med betongplatta pÄ 30 cm frigolitisoliering. Rummet ska vara isolerat och vinteruppvÀrmt och anvÀndas som vintertrÀdgÄrd. För det mesta ska det bara hÄllas frostfritt, men det ska kunna vÀrmas upp till rumstemperatur dÄ och dÄ. Planen Àr att lÀgga in elslingor för fullvÀrme i flytspackel under klinker.

Eftersom vi kommer att ha mycket stora krukor med vÀxter och en mindre jaccuzzi i rummet, skulle jag vilja anvÀnda T2-röd för ...
Read more : T2-Röd i uterum under klinkergolv | Visningar : 7418 | Svar : 0

Golv pÄ golv ovan elvÀrme.

Hej
Jag ska lÀgga Forbo marmoleum klick golv pÄ ett befintligt kork matte golv, och under det har dom ElvÀrme golv.
Kommer vÀrmen sprida sig bra ovan det nya golvet jag lÀgger?

Mvh Marco
Read more : Golv pÄ golv ovan elvÀrme. | Visningar : 13028 | Svar : 1

Foliebredd

Om ett rum Àr 4 meter brett, hur lÀgger mad dÄ folien. Folien Àr ju 60 cm och dÄ blir det 6 vÄder som fÄr plats = 6 * 60 cm = 3,6 meter. AlltsÄ blir det 40 cm över. Enda sÀttet Àr vÀl dÄ att sÀra pÄ folien för man kan vÀl inte klippa vÄden pÄ lÀngden.
Read more : Foliebredd | Visningar : 11286 | Svar : 1

Jord till golvvÀrmefolie?

Hur jordar jag golvvÀrmefolie?
”TrĂ€ igenom jord frĂ„n vĂ€gg och koppla ihop denna med tillhörande jord i sladd frĂ„n golvvĂ€rme”
Var? Vilken sladd?

:?:
Read more : Jord till golvvÀrmefolie? | Visningar : 9171 | Svar : 1

golvvÀrme pÄ vinylmatta

Kan jag lÀgga XK500 direkt pÄ en vinylmatta som ligger pÄ ett betonggolv eller mÄste mattan tas bort?
Read more : golvvÀrme pÄ vinylmatta | Visningar : 8563 | Svar : 1

Omprogrammering av DeviReg Smart

Hej!

Jag har inte koll pÄ vad jag har för golvgivare, sÄ jag mÀtte upp drygt 10kOhm vid 20 grader, sÄ gissar att jag har en 10kOhm vid 25 grader.
Det fanns dock flera att vÀlja bland, sÄ jag tog den första. Det verkar dock inte rÀtt, dÄ den sÀger 24 grader och det var 19,7 enligt den gamla termostaten nÀr jag stÀngde av den. SÄ jag tÀnkte att jag kanske ska vÀlja nÄgon annan ...
Read more : Omprogrammering av DeviReg Smart | Visningar : 12766 | Svar : 0

Ny ekparkett - AluMat eller Folie

Hej,
jag totalrenoverar huset och ska ha ekparkett genomgÄende och vill dÄ ha golvvÀrme.
Ingen gjuten platta utan trÀbjÀlklag med stor krypgrund under (kall kÀllare).
Vilken typ ska jag anvÀnda och dÄ tÀnker jag pÄ vilken sort som ger bÀst effekt, AluMat eller folie
Kan/ska man lÀgga nÄt under för att "rikta" vÀrmen uppÄt?

I sovrummet ska jag ha en fastbyggd garderob - ska/kan man ha vÀrme dÀrunder?
Likadant i köket med köksö och bÀnkar ...
Read more : Ny ekparkett - AluMat eller Folie | Visningar : 8625 | Svar : 2

GolvvÀrme med trÀgolv

Hej
Har gjort en tillbyggnad pÄ 8 kvm och öppnat upp en yttervÀgg. Jag skall lÀgga in furugolv sÄ att det matchar med det gamla golvet.
Nu vill jag lÀgga in vÀrme under det nya furugolvet.
Hade tÀnkt vÀrmematta / folie.
Till min frÄga. Furugolvet har jag tidigare lagt genom att spika i sponten och ner i spÄnskivan under.
Hur gör jag om jag har vÀrme i form av folie. Spik och folie Àr ingen ...
Read more : GolvvÀrme med trÀgolv | Visningar : 8630 | Svar : 1

Temperaturgivare Heatcom Alumat laminatgolv

Hur Àr det med givaren till System Parket/Alumat som man enligt instr skall "placera givaren till termostaten 50 cm frÄn vÀggen och mellan
tvÄ kablar." Kan jag kan jag skÀra ut ett spÄr i reflektorplatta (ev i kombination med spÄr i underlaget) och lÀgga den i plaströr för eventuellt framtida utbyte?
Read more : Temperaturgivare Heatcom Alumat laminatgolv | Visningar : 9335 | Svar : 1

GolvvÀrme under spÄnplatta

Kan man lÀgga golvvÀrme under spÄnskivor 22 mm med lÄgvoltsystem respekt 230 V ?
Kan man ocksÄ lÀgga golvvÀrme mellan tvÄ lager av spÄnskivor, ex folie, för att ex lÀgga nytt golv ovanpÄ gammalt?
Read more : GolvvÀrme under spÄnplatta | Visningar : 10016 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 476