Aktuellt datum och tid: tis 03 dec 2024, 18:50

News News of GolvvÀrme EL 230V

Site map of GolvvĂ€rme EL 230V » Kategori : GolvvĂ€rme EL 230V

Forum för 230V vÀrmegolv och el golvvÀrme. T.ex vÀrmekabel och golvvÀrmefolie

ResistansvÀrde?

Hur vet man hur mycket resistansvÀrde de ska vara beroende pÄ hur mÄnga kvadrat/watt golvvÀrme folie man har lagt ?
LÀgger jag tex 400watt fÄr jag ett ohm vÀrde, lÀgger jag tex 800watt, fÄr jag dÄ olika ohm vÀrden eller ?
Jag har fÄtt allt monterat och klart, men stugan hade ingen el nÀr de gjordes, och nu fÄr jag ingen vÀrme i golvet.
NĂ„gon som har tips ?
Read more : ResistansvÀrde? | Visningar : 10489 | Svar : 1

Kan man koppla sÄ hÀr ?

Eftersom jag har vÀldigt tigt pÄ den sidan termostaten sÄ vill jag dra sÄ lite kablar som möjligt dÀr.
Read more : Kan man koppla sÄ hÀr ? | Visningar : 12159 | Svar : 1

Byta Ardex/Kima termostat

Hej,

vi har i en installation ett golvvÀrme-golv frÄn Ardex med en Ardex-brandad Kima-termostat (Kima PV11/50), dÀr den senare har en golvgivare med resistans pÄ 14800 ohm vid 20 grader och 9700 ohm vid 30 grader. Vad den har för resistans vid 25 grader framgÄr inte av dokumentationen... Vi skulle vilja byta ut denna mot en nyare digital termostat och Ardex sjÀlva rekommenderar byte till en Kima Zone 50 som har samma golvgivare. Att inte ...
Read more : Byta Ardex/Kima termostat | Visningar : 12375 | Svar : 1

heatcom

Ska lÀgga nytt golv i ett badrum pÄ 9,5m2. Det blir golvgips med flytspackel och en plastmatta. Hade tÀnkt mig ett Heatcom kit. Vilket kit Àr lÀmpligast ?
Read more : heatcom | Visningar : 10774 | Svar : 2

ÄngspÀrr

hej

I mitt kök finns ett trÀbjÀlklag dÀr det ligger ett gammalt trÀgolv som jag tÀnkt anvÀnda som grund.
Planen Àr att skaffa T&T reflektorskivor, sjÀlvreglerande kabel och sen ett parkett eller laminatgolv.

Vad Àr era Äsikter kring ÄngspÀrr ? lÀste pÄ gvb att man ÄngspÀrr rekommenderas.
DÄ skulle det hos mig bli, bjÀlklag/trÀgolv, reflektorskiva med vÀrmekabel, ÄngspÀrrsplast, underlagsskum, parkett..

Reflektorskivorna, slÀpper dom igenom fukt eller ej ? sÄ man inte "bygger in" fukten mellan ...
Read more : ÄngspÀrr | Visningar : 25082 | Svar : 1

Dusch i kÀllare Dusch i kÀllare

HallÄ!
Har ett duschrum i kÀllaren pÄ ett 60-tals hus. Betongplatta utan isolering, hÄlstensvÀggar med kakel plus en gipsvÀgg in till en bastu. Har idag en plastmatta som har slÀppt runt golvbrunnen sÄ troligtvis fukt i plattan. Har för avsikt att lÀgga golvvÀrme under klinker. Vad bör jag se upp med och vilket material bör jag vÀlja? FuktspÀrr, isolering m.m.?
Har nÄgon nÄgra tips?
Read more : Dusch i kÀllare | Visningar : 10102 | Svar : 1

xk160 - rÀtt val?

Hej.

Yt-renovering av liten gÀsttoa, ca 1,7 kvm (ca 1,1m x 1,5m) pÄ övre vÄningen i en villa. Effektiv yta blir ju Ànnu lite mindre.
Behöver lite vÀrme i golvet och:
- Vill inte att det bygger för mycket i höjd.
- Vill kunna installera sjÀlv.
- Komfort-vÀrme rÀcker gott (finns ingen annan vÀrmekÀlla, men det Àr ÀndÄ bara golvet som kÀnns kallt).

Har golvspÄnplattor i golvet (det har tidigare varit klinkers, och sÄ ska ...
Read more : xk160 - rÀtt val? | Visningar : 10131 | Svar : 1

Felindikator kelvin XK200

NÀr skulle startar min golvÀrme för första gÄngen sÄ lyser röda lampan med fast sken dock blinkar den till var 15 sek. Nu undrar jag vad det kan bero pÄ. GolvÀrmen fungerar inte.
Read more : Felindikator kelvin XK200 | Visningar : 9546 | Svar : 1

Underlag under golvvÀrmefolie

Vi hÄller pÄ att bygga ut vÄrt hus med totalt ca 50 kvm som blir förlÀngning av befintligt rum + 2 nya. Vi har elvÀrmegolv installerat pÄ 90-talet i befintlig byggnad och vi har i princip bestÀmt oss för att lÀgga golvvÀrmefolie i den nya med parkett och laminat ovanpÄ. Utbyggnaden Àr byggd pÄ en isolerad betongplatta och vi har en total skillnad pÄ ca 3,5 cm mellan betonggolvet och ytskiktet pÄ befintligt golv. Om ...
Read more : Underlag under golvvÀrmefolie | Visningar : 11169 | Svar : 0

Flytspackling eller inte

Ska om nÄgra veckor börja renoveringen av ett badrum pÄ 5kvm.
Rummet Àr pÄ övre plan med uppvÀrmd kÀllare under.
Ska montera Fibo Trespo pÄ vÀggarna och vÄtrumsmatta pÄ golvet.
Golvet kommer att bli golvspÄnskivor.
En duschhörna pÄ 100x100cm kommer att bygga i ena hörnet, med murad glasvÀgg samt tröskel.
Det kommer alltsÄ bara bli fall pÄ golvet just i det hörnet, övriga golvet kommer vara rakt.

Min tanke Àr att montera elgolvvÀrme pÄ den ...
Read more : Flytspackling eller inte | Visningar : 10578 | Svar : 1

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 476