Aktuellt datum och tid: tor 21 nov 2024, 14:05

News News of GolvvÀrme EL 230V

Site map of GolvvĂ€rme EL 230V » Kategori : GolvvĂ€rme EL 230V

Forum för 230V vÀrmegolv och el golvvÀrme. T.ex vÀrmekabel och golvvÀrmefolie

elgolvvÀrme t2

jag har köpt ett hus med elgolvvÀrme i badrummet Ä pÄ kontrollpanelen stÄr det t2 jag söker efter instruktion till panelen
Read more : elgolvvÀrme t2 | Visningar : 9448 | Svar : 3

GVB Kabelkit

Hej!

Jag undrar om detta kit gÄr att kapa eller om det levereras med nÄgon kall kabeldel och avslut förmonterade?

Sen undrar jag ocksÄ hur jag gÄr tillvÀga för att fÄ sÄ lite vÀrme pÄ golvet som möjligt. Det jag menar med det Àr att eftersom jag har en oisolerad platta pÄ mark som jag endast kommer gjuta eps pÄ vill försöka begrÀnsa plattans uppvÀrmning. Och min plan Àr dÄ att jag ska försöka ha ...
Read more : GVB Kabelkit | Visningar : 9302 | Svar : 1

UppvÀrmning av kompressor till kyl/frys i garage

Jag tÀnker placera en kyl och frys i garaget som jag vÀrmer till minst 5 grader Äret om. Nu nÀr jag stÀller ut en kyl och frys krÀver kompressorn egentligen 16 grader enligt tillverkaren men vad jag förstÄtt fungerar det ner till 10 grader. Det jag gjort Àr att bygga tre isolerade vÀggar runt kyl/frys med frigolit isolering mot botten plattan. Utrymmet Àr 60x120 cm. Jag tÀnkte att istÀllet för att vÀrma hela garaget vilket ...
Read more : UppvÀrmning av kompressor till kyl/frys i garage | Visningar : 8919 | Svar : 1

Elektrisk golvvÀrme under gummigolv

Hejsan!

Jag har köpt ett gummigolv som heter Altro Nuvola Stratus (matta som bla. anvÀnds pÄ flygplatser och andra offentliga miljöer) http://www.altro.se/Golv/Gummigolv/Altr ... ratus.aspx, denna kommer att lÀggas pÄ spÄnskiva och med nÄgon form av golvvÀrme under. Golvet ska ligga i hallen (5m2) och uppvÀrmning finns i form av ett element.

Vad ska jag anvÀnda mig av för golvvÀrme? Jag vill helst inte spackla upp mer Àn 10mm. GÄr ...
Read more : Elektrisk golvvÀrme under gummigolv | Visningar : 8924 | Svar : 1

Folie mellan rum?

Vi ska lÀgga golvvÀrmefolie i ett sovrum. Vi ska sÀtta upp en vÀgg med dörr i anslutning till det sovrummet sÄ att det blir en liten hall utanför (ca 1.5 kvm). Kan vi lÀgga en kortare vÄd av folien i hallen och koppla ihop det med kabel under tröskeln till resterande folie i det större rummet eller funkar det inte att göra sÄ?

Mvh Lotta
Read more : Folie mellan rum? | Visningar : 8692 | Svar : 1

Reflektorskiva till vÀrmekabel

GÄr det att anvÀnda reflektorskivorna till vÀrmekabelkiten den 2,9 mm tunna kabeln och hur mycket ska det spacklas ovanför kabeln till ett klinker eller terrakottagolv?
Read more : Reflektorskiva till vÀrmekabel | Visningar : 6021 | Svar : 1

Re: Förbereda för Net-KIT

Det Àr tvÄ kabelrör som behövs. Ena Àr för golvvÀrmekabeln och den andra Àr för golvgivaren.

Golvsensorn/givaren ligger i samma kartong som termostaten och Àr en svart eller vit sladd med en liten klump pÄ. Denna ska placeras mellan tvÄ kabelslingor. Klumpen som sitter i slutet av vÀrmekabeln Àr bara en Àndavslutning. Se bild:
20120411294.JPG

Givaren lÀgger man i ett flexrör i golvet sÄ man enkelt kan byta, ifall den skulle ...
Read more : Re: Förbereda för Net-KIT | Visningar : 6729 | Svar : 0

GolvvÀrmefolie

Hej

Jag funderar pÄ att installera ett folie kit men har nÄgra frÄgor jag skulle vilja fÄ svar pÄ för att kunna bestÀlla:
1. Vad ingÄr det för termostat i folie kiten?
2. GÄr det att vid bestÀllning byta bort en typ av termostat mot en annan typ (t.ex. byta en analog mot en digital)?
3. Vad Àr för och nackdelar med analoga och digitala termostat?
4. Rummets utformning gör att jag mÄste lÀmna ca ...
Read more : GolvvÀrmefolie | Visningar : 6266 | Svar : 3

En frÄga om AluMat

Jag har en toa jag vill ha lite vÀrme pÄ det Àr 2,65 lÄngt Ä ca 1,40 brett vilket bli ca 3,7 kvadrat men grejen Àr att jag inte hÀnger med pÄ hur man gör med mattan eftersom den bara Àr 50 cm bred Ä 6 eller 8 meter lÄng beroende pÄ vilken jag tar av dom tvÄ kitten sÄ en beskriving hade varit toppen om man viker den eller skÀr av Ä kopplar ihop ...
Read more : En frÄga om AluMat | Visningar : 11997 | Svar : 10

Net-Kit och flytspackel eller ej?

Hej!

HÄller pÄ att renovera i hallen och tÀnkte lÀgga in golvvÀrme i form utav Net-Kit innanför ytterdörren med klinkers ovanpÄ. Golvet Àr ett betongbjÀlklag och vill dÀrför frÄga ;

Behöver man flytspackla ovanpÄ Net-Kit eller gÄr det att lÀgga primer+fix+klinkers direkt pÄ det?

Varför jag frÄgar Àr att jag har parkett 15mm pÄ den andra delen och nivÄerna blir sÄ konstiga om man behöver flytspackla 10+mm. GolvvÀrmen ska endast vara under klinkersen sÄ parketten ...
Read more : Net-Kit och flytspackel eller ej? | Visningar : 8655 | Svar : 2

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 476