Aktuellt datum och tid: tis 05 maj 2026, 17:10

News News of GolvvÀrme EL 230V

Site map of GolvvĂ€rme EL 230V » Kategori : GolvvĂ€rme EL 230V

Forum för 230V vÀrmegolv och el golvvÀrme. T.ex vÀrmekabel och golvvÀrmefolie

vÀrmegolv ur funktion

IgÄr blev det plötsligt kallt i badrummet dÀr enda uppvÀrmningen Àr elektriskt vÀrmegolv.
Typ ITT vÀrmekabel, 1,4 Ohm/m, 82m vÀrmekabel, 1260W totaleffekt, 380V, 136,4W/m2
Termostaten lyser (vÀrmekabel pÄslagen) hela tiden men ingen vÀrme.
Kan vÀrmekabeln vara trasig?
GÄr det att laga utan att mejsla upp hela golvet (9,23m2)? Klinker Àr bara 3 Är gammal.
Vem kan i sÄ fall laga den?
Johan
Read more : vÀrmegolv ur funktion | Visningar : 9664 | Svar : 1

FlytSpackel + laminatgolv + Kabelkit 1340W FlytSpackel + laminatgolv + Kabelkit 1340W

Hejsan! Jag behöver akut hjÀlp av er mer erfarna o mer kunniga. Jag hade tÀnkt renovera om mitt förrÄd som Àr pÄ 13 kvadratmeter. Grunden Àr betong. SÄ jag undrar dÄ om de gÄr att anvÀnda sig av GolvvÀrmebutikens VÀrmekabel Kit 1340W (el driven) kombinerat med Flytspackel och med Laminatgolv. Ett snabbt svar skulle uppskattas enormt!

Tack pÄ förhand / Morat
Read more : FlytSpackel + laminatgolv + Kabelkit 1340W | Visningar : 11483 | Svar : 1

Re: alu-mat

Vi rekommenderar inte att installera alu-mat, eller nÄgot annat vÀrmegolv, under fast monterade skÄp eller garderober.
Read more : Re: alu-mat | Visningar : 12190 | Svar : 0

MÄste man flytspackla ?

Om man lÀgger Heatkoms vÀrmekabelkit mÄste man dÄ flytspackla ? det bygger ju bara 2.9 mm.
Kan man inte sÀtta klinkers direkt ? ( jag har betonggolv som inte behöver justeras, fallet Àr ok )

IstÀllet för att lÀgga fixet pÄ golvet/vÀrmekabeln och dra av med en fixkam, sÄ kan man vÀll lÀgga fixet direkt pÄ klinkerplattan och dra av med en fixkam och lÀgga dit dem ?!( sÄ att man inte skadar vÀrmekabeln med ...
Read more : MÄste man flytspackla ? | Visningar : 9677 | Svar : 1

Re: hur högt bygger golvvÀrme nÀt?

7mm gjutning gÄr bra!
LÀgger du in ordern före klockan 2 skickar vi samma dag. DÀrefter tar det ca 2-3arbetsdagar.
Read more : Re: hur högt bygger golvvÀrme nÀt? | Visningar : 11295 | Svar : 0

Re: Alumat aluminiumtejp?

Det spelar ingen roll att ni behöver vÀnda med mattan nÀstan direkt. LÀgg mattan pÄ det viset som Àr bekvÀmast och enklast.
Behövs med Aluminiumtejp sÄ kontakta oss pÄ telefon sÄ löser vi det.
Read more : Re: Alumat aluminiumtejp? | Visningar : 11347 | Svar : 0

Byta termostat utan att byta golvsensor

Hej!

Har golvvÀrme i badrummet dÀr termostaten Àr trasig, en T2Floortemp, dessa gÄr inte att fÄ tag pÄ lÀngre och enligt Elot gÄr det inte att byta till annan termostat pga de byt givare frÄn 100K till 10K.
Tror ni att det skulle fungera med följande termostat utan att byta givare: http://golvvarmebutiken.se/catalog/prod ... cts_id=131

GolvvÀrmen fanns bÀr jag köpte huset sÄ jag vet inte om det Àr möjligt att ...
Read more : Byta termostat utan att byta golvsensor | Visningar : 53665 | Svar : 2

GolvvÀrme frÄn 60-talet

Har ett hus byggt -67 dÀr det finns golvvÀrme. Den laddes in nÀr huset byggdes vilket gör att den har nÄgra Är pÄ nacken. Den fungerar trots detta. Transformator som anvÀnds Àr varm och och lÄter en massa, jag misstÀnker att den drar mer ström Àn den egentligen gör nytta. Min tanke var att byta ut allt till nÄgot modernare men att anvÀnda mig av vÀrmeslingorna som finns.
Jag undrar om nÄgon kan ge lite ...
Read more : GolvvÀrme frÄn 60-talet | Visningar : 22312 | Svar : 1

Är termostaten trasig?

Hej!

Vi flyttade in i vÄrt hus för ca 6 veckor. Det har visat sig att golvvÀrmen i badrummet och tvÀttstugan endast fungerar om man sÀtter temperaturen pÄ max. Har man valt nÄgot annat Àn maxvÀrme sÄ kommer ingen vÀrme alls. Det blir ju sÄklart onödigt varmt/dyrt med maxvÀrme hela tiden.
Vad kan vara fel? Är det termostater som Ă€r trasiga? NĂ„got annat? Är inte sĂ„ hĂ€ndig sjĂ€lv, men Ă€r det nĂ„got jag kan undersöka ...
Read more : Är termostaten trasig? | Visningar : 17294 | Svar : 2

Overkill att ha VĂ€rmekabel Kit 490W?

Har köpt VĂ€rmekabel Kit 490W och tĂ€nkte anvĂ€nda pĂ„ en yta i hallen, direkt innanför ytterdörren, ca 3,8kvm. Klinkers kommer ligga som golv, ovanpĂ„ 22mm spĂ„nskiva och det finns ett element alldeles innanför dörren som kommer vara kvar, vilket gör att jag bara vill torka upp skor och liknande pĂ„ golvet=komfortvĂ€rme. Är 490W för mkt, Ă€r det bĂ€ttre att köpa kelvin, typ KELVIN XK200 och lĂ€gga tĂ€tare, eller kan man lĂ€gga tĂ€tare just pĂ„ öppna ...
Read more : Overkill att ha VĂ€rmekabel Kit 490W? | Visningar : 10400 | Svar : 1

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477