Aktuellt datum och tid: ons 20 maj 2026, 14:34

News News of GolvvÀrmeforum

Site map of GolvvĂ€rmeforum » Kategori : GolvvĂ€rmeforum

GolvvÀrmeforum om elektrisk golvvÀrme, vattenburen golvvÀrme och regler kring installationer.

Fel pÄ Àldre Kelvin system

Har ett Kelvin Royal 300 system frÄn 1999, det Àr med gul trÄd. För nÄgra dagar sedan blev golvet riktigt kallt vilket inte Àr sÄ mysigt nu nÀr det börjar bli riktigt kallt ute :cry: . Jag har felsökt pÄ slingan och den ligger pÄ ca 3 ohm. Det Àr 32,7V AC frÄn transformatorn. Om jag mÀter med voltmeter dÀr slingan ansluts ligger den ...
Read more : Fel pÄ Àldre Kelvin system | Visningar : 10941 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Re: ON OFF

Ja det kan du göra, finns en on/off knapp pÄ styrboxen. Det gÄr bra att koppla pÄ en timer ocksÄ.
TÀnk pÄ att det kan ta upp till ett dygn att fÄ golvet varmt, beroende pÄ hur stor yta vÀrmekabeln installeras pÄ.
Read more : Re: ON OFF | Visningar : 8043 | Svar : 0 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

FlytSpackel + laminatgolv + Kabelkit 1340W FlytSpackel + laminatgolv + Kabelkit 1340W

Hejsan! Jag behöver akut hjÀlp av er mer erfarna o mer kunniga. Jag hade tÀnkt renovera om mitt förrÄd som Àr pÄ 13 kvadratmeter. Grunden Àr betong. SÄ jag undrar dÄ om de gÄr att anvÀnda sig av GolvvÀrmebutikens VÀrmekabel Kit 1340W (el driven) kombinerat med Flytspackel och med Laminatgolv. Ett snabbt svar skulle uppskattas enormt!

Tack pÄ förhand / Morat
Read more : FlytSpackel + laminatgolv + Kabelkit 1340W | Visningar : 11574 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

Re: Royal 120 inkoppling

Det ser rÀtt ut enligt bilden.
Prova mÀt och se om transformatorn ger nÄgon spÀnning ut pÄ kortet. LÄter som om det skulle kunna vara den som lagt av.
Read more : Re: Royal 120 inkoppling | Visningar : 7640 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Reglerbox 24 v

Hej!
Exakt var ska vÀrmekablarna föras in i reglerboxen? Genom gallret? Hittar inga hÄl för kablarna. :oops:
Read more : Reglerbox 24 v | Visningar : 8816 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Re: komfortvÀrme i kök och hall i villa frÄn 70 talet.

En luft luft pump och elektrisk komfortvÀrme i golven Àr en bra kombination och ger lÀgsta möjliga förbrukning under dina förutsÀttningar.

Det finns speciella golvvÀrmepaket anpassade till just trÀgolv/parkett.
Vi har tvÄ olika, ett som heter AluMat och ett Folie-Kit (GolvvÀrmefolie)
Se vÄra golvvÀrmesystem för trÀgolv

AluMat Àr en aluminiumfolie med tunna vÀrmekablar i.
AluMat gÄr snabbare att installera.
MÄste dock anvÀndas i hela sin lÀngd (dvs man kan inte kassera sista halvmetern om det ...

GolvvÀrme i altangolv

Hej,

Jag bygger en c:a 15 m2 stor altan, en dryg halvmeter frÄn marknivÄ. Grundmuren av 19 cm LECA-block, makadam i botten, 10 eller 20 cm frigolitisolering, gjuten betongplatta, c:a 10 cm och klinker överst. Altanen ligger i direkt anslutning till huset och kommer att ha tak och rÀcke, men inte inbyggd. TÀnkte lÀgga golvvÀrme i plattan, i syfte att:
1) momentant (vid tillfÀlle) kunna vÀrma golvet en aning vÄr och höst
2) som vÀrmekÀlla ...
Read more : GolvvÀrme i altangolv | Visningar : 49308 | Svar : 5 | Kategori : VÀlja golvvÀrmesystem

Re: LK Minikretsventil M5

Nej har du enrörssystem mÄste du anvÀnda Minishunt M60 istÀllet.
Read more : Re: LK Minikretsventil M5 | Visningar : 7937 | Svar : 0 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

Re: Trasig utrustning

Du kan ersÀtta den med en ny transformator box. FrÄgan Àr om du mÄste byta hela boxen eller om det rÀcker att bara byta nÄgon mindre del.
Read more : Re: Trasig utrustning | Visningar : 11006 | Svar : 0 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Re: kelvin lÄgspÀnning

Kelvin systemen stÀller inga ytterligare krav pÄ golvkonstruktionen vi hÀnvisar till www.bkr.se för att din konstruktion skall vara godkÀnd oavsett golvvÀrmen eller ej.
Read more : Re: kelvin lÄgspÀnning | Visningar : 10890 | Svar : 0 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477