Aktuellt datum och tid: tis 23 jun 2026, 17:24

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

val av delar till golvvÀrme system

Hej.

Bygger ut badrum och hall och tÀnkte instalera golvvÀrme.
Underlaget Àr spÄngolv sÄ jag tÀnkte köra ingjutnings system i flytspackel paket L12-20.

Men vad för tillbehör mÄste jag köpa för att köra 2 slingor. Badrum och hall med separata termostater ?
Read more : val av delar till golvvÀrme system | Visningar : 16678 | Svar : 1 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

EPS skivor direkt pÄ rÄspÄnt?

Hejsan, hÄller pÄ att repa vÄrt kök nu och ska nu in med golvvÀrme för att kasta ut befintlig radiator ;)
Hade dÄ som en fundering om jag kunde lÀgga vÀrmen direkt pÄ befintligt trÀgolv istÀllet för att riva upp det och lÀgga golvspÄn,
bygghöjd Àr ett mindre problem dÄ samma procedur förhoppningsvis gÄr att anvÀnda hela nedervÄningen runt.

Konstruktion i dagslÀget Àr som följande : GolvÄs, ...
Read more : EPS skivor direkt pÄ rÄspÄnt? | Visningar : 15313 | Svar : 1 | Kategori : Byggteknik, konstruktion och regler

Provtrycka slang innan inkoppling (LK Minishunt M60)

Jag har en existerande LK M60 med minifördelare dÀr jag planerar ansluta ytterligare en slinga. För att kunna göra det mÄste det nya röret provtryckas innan jag ansluter den till fördelaren.

Tanken var att fylla slangen med vatten, plugga ena sidan och ansluta en luftnippel och manometer som jag kan pumpa upp till 8.4 bar, vilket krÀvs enligt LKs provningsprotokoll.

Jag vill gÀrna anvÀnda de klÀmkopplingar som följer med till fördelaren. Vad behöver jag ytterligare ...
Read more : Provtrycka slang innan inkoppling (LK Minishunt M60) | Visningar : 18388 | Svar : 1 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

alumat i hallen

jag ska ha alumat i hallen och jag vet att det rekommenderas att man inte lÀgga mattan dÀr fasta möbler ska stÄr tex köksbÀnk mm, men eftersom jag ska ha den i hallen sÄ undra jag om det gÄ att ha mattan under flyttbart möbler tex en bÀnk som stÄr pÄ fötter? ocksÄ gÄ det att lÀgga en matta pÄ laminatglolv dÀr det finns alumattan under ?

tack pÄ för hand

michael
Read more : alumat i hallen | Visningar : 8409 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

heatcom

Ska lÀgga nytt golv i ett badrum pÄ 9,5m2. Det blir golvgips med flytspackel och en plastmatta. Hade tÀnkt mig ett Heatcom kit. Vilket kit Àr lÀmpligast ?
Read more : heatcom | Visningar : 28340 | Svar : 2 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

vatten till elvÀrme

Jag har förberett för vattenburen golvvÀrme men undrar om kan lÀgga en elslinga i vattenrören?
Read more : vatten till elvÀrme | Visningar : 11365 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

ÄngspÀrr

hej

I mitt kök finns ett trÀbjÀlklag dÀr det ligger ett gammalt trÀgolv som jag tÀnkt anvÀnda som grund.
Planen Àr att skaffa T&T reflektorskivor, sjÀlvreglerande kabel och sen ett parkett eller laminatgolv.

Vad Àr era Äsikter kring ÄngspÀrr ? lÀste pÄ gvb att man ÄngspÀrr rekommenderas.
DÄ skulle det hos mig bli, bjÀlklag/trÀgolv, reflektorskiva med vÀrmekabel, ÄngspÀrrsplast, underlagsskum, parkett..

Reflektorskivorna, slÀpper dom igenom fukt eller ej ? sÄ man inte "bygger in" fukten mellan ...
Read more : ÄngspÀrr | Visningar : 39956 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

GolvvÀrme i kÀllare

Jag ska renovera tvÀttstugan/duschrum/bastu i kÀllaren och behöver lite rÄd gÀllande golvvÀrme. Rummet Àr pÄ ca 11m2 men eftersom en stor del av ytan tas upp av bastu, dusch och inredning behöver jag golvvÀrme pÄ ca 5m2. Huset Àr byggt 1964 sÄ det finns troligen inte sÄ mycket isolering under betongen i kÀllaren. Min frÄga Àr: Kan man med dessa förutsÀttningar lÀgga in golvvÀrme utan att behöva bila upp hela golvet och isolera? GolvvÀrmen Àr ...
Read more : GolvvÀrme i kÀllare | Visningar : 12845 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Klinker pÄ LK

Hej,

Ska lÀgga golvvÀrme i kÀllaren och vill ha klinkers dÀr, pÄ LK 16 mm sÄ kan man lÀgga fix/klinkers direkt pÄ detta, varför inte göra det pÄ 30 mm EPS skiovrna, blir det för ostabilt?
Är rĂ€dd om mina centimetrar i takhöjd Ă„ vill gĂ€rna ha klinkers pĂ„ golvvĂ€rmen....

MVH Patrik
Read more : Klinker pÄ LK | Visningar : 22954 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

AvstÄnd golv till reglerbox

Hej

Har via annan trÄd förstÄtt att avstÄndet mellan golv och styrbox ska vara sÄ kort som möjligt. Min frÄga Àr dÀrför hur stor pÄverkan av regleringen en utvÀndig dragning av kablarna pÄ ca 1 meter fÄr?
Vilken maxtemperatur kan kabeln fÄ vid full effekt?
Read more : AvstÄnd golv till reglerbox | Visningar : 25142 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477