Aktuellt datum och tid: tis 11 aug 2026, 04:20

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

Kelvin GolvvÀrmesystem pÄ betong

Kan man lÀgga Kelvin GolvvÀrmesystem direkt pÄ betong och under heltÀckningsmatta? - dvs mellan betongen och heltÀckningsmattan?
Read more : Kelvin GolvvÀrmesystem pÄ betong | Visningar : 10235 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vattenburen golvvÀrme kopplad till fjÀrrvÀrme

Hej

Jag har precis renoverat min hall och vi har dĂ„ lagt vattenburen golvvĂ€rme som vi i nĂ€sta vecka ska koppla in mot vĂ„r fjĂ€rrvĂ€rme. Idag nĂ€mnde min kollega att den vattenburna fjĂ€rrvĂ€rmen aldrig bör "stĂ„ still" i rören för att det dĂ„ kan bli problem med avlagringar etc. I och med att jag kopplar mot fjĂ€rrvĂ€rmen sĂ„ Ă€r ju detta avstĂ€ngt under sommarhalvĂ„ret. Är detta ett problem?

Fortsatt undrar jag om det gÄr att ...
Read more : Vattenburen golvvÀrme kopplad till fjÀrrvÀrme | Visningar : 12608 | Svar : 0 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

Flytspackling eller inte

Ska om nÄgra veckor börja renoveringen av ett badrum pÄ 5kvm.
Rummet Àr pÄ övre plan med uppvÀrmd kÀllare under.
Ska montera Fibo Trespo pÄ vÀggarna och vÄtrumsmatta pÄ golvet.
Golvet kommer att bli golvspÄnskivor.
En duschhörna pÄ 100x100cm kommer att bygga i ena hörnet, med murad glasvÀgg samt tröskel.
Det kommer alltsÄ bara bli fall pÄ golvet just i det hörnet, övriga golvet kommer vara rakt.

Min tanke Àr att montera elgolvvÀrme pÄ den ...
Read more : Flytspackling eller inte | Visningar : 25426 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

golvvÀrme pÄ betong

Jag vill inreda ett litet rum i bottenplan (sluttningsplan) som bara har oisolerat betonggolv. I resten av vÄningen Àr golven 18 cm högre, med cellplast och betong pÄ, men det hÀr utrymmet har lÀmnats utan isolerat golv, det var enligt ritningarna tÀnkt som ett utrymme för oljecistern, men har sedan i stÀllet anvÀnts som vedförrÄd.

I det hÀr nya rummet vill jag lÀgga golvvÀrme. Men vad jag Àr osÀker pÄ Àr vad jag behöver göra ...
Read more : golvvÀrme pÄ betong | Visningar : 18561 | Svar : 0 | Kategori : Byggteknik, konstruktion och regler

GolvvÀrme kopplat till vanligt element

Det gÄr ju att komplettera ett vattenburet element system med en golvvÀrmeslinga kopplad till radiatorkretsen.

Hur mycket shuntar ,ventiler, special kopplingar MÅSTE det vara ?
Det Àr ett litet rum pÄ drygt 5 m2 avsett till gÀstrum.

Min ide var/Àr att istÀllet för att sÀtta ett skrymmande element pÄ vÀggen, dra ett rör frÄn radiator termostaten ner i golvet och upp igen.

Är det för enkelt ? I sĂ„ fall varför ? Vad MÅSTE man ...
Read more : GolvvÀrme kopplat till vanligt element | Visningar : 11762 | Svar : 1 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

Instruktion

Hej Jag har just fÄtt hem ett komplett golvvÀrmepaket HF30. Var hittar man instruktionen om hur man gör nÀr man lÀgger detta gplv pÄ reglar cc60?
Stefan
Read more : Instruktion | Visningar : 7636 | Svar : 1 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

FrÄgor om bjÀlklag

Hej

Jag bygger ett vĂ€ldigt isolerat stenhus med varmgrund pĂ„ Ölands torraste plats (4 m sjösand under huset). BjĂ€lklag av trĂ€ (195 mm plank), och dĂ€rpĂ„ vattenburen golvĂ€rme i 20 mm plĂ„tar. OvanpĂ„ det 32 mm massivt grangolv. Min krypgrund blir ca 80 cm hög (mot mark ligger 100 mm cellplast).

Tanken med varmgrund Àr att lÄta krypgrunden vara en del av huset och lÄta vÀrme spilla ned och pÄ sÄ sÀtt trycka bort ev ...
Read more : FrÄgor om bjÀlklag | Visningar : 19682 | Svar : 0 | Kategori : Byggteknik, konstruktion och regler

Elektrisk golvvÀrme

Hej!
GÄr det att stÀnga av ett vÀrmegolv som Àr elektriskt. Jag undrar för att vi ska installera en luftluftvÀrmepump och behöver dÄ inte golvvÀrmen lÀngre (fö ruinerar de oss under den kalla Ärstiden). Med mattor pÄ golvet och en luftluftvÀrmepump tror jag att vi klarar oss. Men frÄgan Àr om man helt kan stÀnga av golvet??
Read more : Elektrisk golvvÀrme | Visningar : 10768 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

elgolvvÀrme t2

jag har köpt ett hus med elgolvvÀrme i badrummet Ä pÄ kontrollpanelen stÄr det t2 jag söker efter instruktion till panelen
Read more : elgolvvÀrme t2 | Visningar : 22260 | Svar : 3 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

Elektrisk golvvÀrme i uterum pÄ 21m2 m bjÀlklag & klinker

Hej
Bygger ett uterum / vintertrÀdgÄrd dvs ett uterum med full isolering i bjÀlklag och ryggÄstak. U vÀrdet i fönsterdörrar pÄ 3 sidor Àr 1.7. Vi skall ha klinkers och dÀrför Àven golvvÀrme men bedömmer inte att vi kommer att ha stÀndig uppvÀrmning utan mer att vi vill ha varmt golv nÀr vi vÀrmer med kamin el vÀrmepump el nÀr solen vÀrmer höst o vÄr. Ytan Àr 21 kvm och vi rÀknar med elvÀrme pga ...

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477