Aktuellt datum och tid: ons 24 jun 2026, 21:26

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

Underlag för elvÀrmeslinga

Hej
Är pĂ„ g att renovera en mindre sommarstuga.
Jag skall lÀgga elvÀrme i en entrehall o toa/tvÀttrum. tot 10kvm
Vad behövs för underlag pÄ syllen under slingan?
Vad Àr lÀmpligt att gjuta/tÀcka slingan med innan ytskickt?
Vilken slinga rekommenderar ni?
Vad blir priset per kvm?
Ser fram emot ert svar
HĂ€lsningar
Rolf Wilhelmsson
Read more : Underlag för elvÀrmeslinga | Visningar : 10746 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Strong 2100w

Hej!
jag har köpt er golvvÀrmekabel Strong 2100w för ingjutning i betongplatta storlek 21m€. Min frÄga Àr om jag gjort ett misstag att inte köpa Stong 2600w istÀllet, den ska ligga i förrÄdsdelen i en carport sÄ det kommer ej att finnas nÄgon "gratis" vÀrme frÄn intilliggande rum mm.
FörrÄdsdelen Àr 21m€
Bör jag byta?

Mvh Lifter
Read more : Strong 2100w | Visningar : 9421 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Passar Schneider/ELJO Trend-ramar till Devireg Touch?

Hej,

Min Devireg 520 har gÄtt sönder. Jag har mÀtt upp givare och vÀrmeslinga och dessa verkar vara hela (15 kohm vid ca 23 grader). VÀrmeslingan Àr pÄ 700 W (75 ohm). Termostaten sitter i en Schneider/ELJO Trend-ram.

Kan jag byta till Devireg Touch och behÄlla givare, vÀrmeslinga och Schneider/ELJO-ramen?

PÄ Danfoss hemsida stÄr att Devireg Touch passar ihop med Schneider Exxact, men jag vet inte om det Àr samma sak som Trend.

Kan ni ...

golvvÀrme anslutning mot termostat

sÀtter vattenburen golvvÀrme ingjustet i kÀllargolvet, rummet kommer att bli toalett utan dusch, hur ska golvvÀrme slangarna komma upp ur golvet. Genom vÀggen? eller fÄr man dra upp dem genom golvet? vi gjuter i slangen i cement.
Read more : golvvÀrme anslutning mot termostat | Visningar : 9465 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vattenburen golvvÀrme i uterum med isolerad betong

Jag hittar ingen lösning som anvÀnder vÀrmeslingor isolerade med vÀrmevÀxlare sÄ att glykol kan anvÀndas. Mitt uterum skall inte vÀrmas fullt ut pÄ vintern! Finns det uppgifter om hur detta görs?

vattenburen golvvÀrme i kÀllaren

Hej.
Har en frÄga Ang golvvÀrme. Vi ska göra iordning hela kÀllaren och vill sÀtta klinker överallt. Huset Àr frÄn 1963 och vi besiktade det nÀr vi köpte det för snart ett Är sen. Det fanns ingen tendens till fukt nÄnstans och huset Àr inte om drÀnerat heller. Vi tÀnkte först bila bort hela plattan i kÀllaren men det visade sig att den Àr varierar mellan 15-18 cm tjock och det tar en massa tid ...
Read more : vattenburen golvvÀrme i kÀllaren | Visningar : 9516 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vattenburen golvvÀrme

Hej!
Vi ska renovera toaletten och tÀnkte ha golvvÀrme i stÀllet för (Vattenburna) elementet som suttit dÀr.
Har rivit ut det gamla golvet och tÀnker att det bÀsta Àr att lÀgga glespanel med fördelningsplÄtar och
trÀgolv pÄ detta och plastmatta pÄ det.
Det Àr ca 6m2 stort.
Vad behöver jag för grejor?
Tacksam för svar.
Jan
Read more : Vattenburen golvvÀrme | Visningar : 10605 | Svar : 0 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

Kelvin XK500 komfortvÀrme under plastmatta

Hej! Undrar hur jag lÀgger XK500 pÄ bÀsta sÀtt nÀr jag ska ha plastmatta som golvbeklÀdnad. GÄr det bra att tÀcka kabeln med en golvspÄnskiva före mattan?
Read more : Kelvin XK500 komfortvÀrme under plastmatta | Visningar : 12205 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

koppla ihop tvÄ alumat

jag lÀste i instruktionen att det behövs en kopplingsdosa...vilken typ Àr det och kan man köpa den hos er??
Read more : koppla ihop tvÄ alumat | Visningar : 10949 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i husvagn

Hej

Vilken typ av golvvÀrme rekommenderas till en husvagn.

Ska hela golvytan vara uppvÀrmd, Àven under skÄp ...

mvh
Lennart
Read more : GolvvÀrme i husvagn | Visningar : 9412 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477