Aktuellt datum och tid: ons 24 jun 2026, 22:32

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

EPS cement

Hej,jag undrar om det Àr tillrÄdigt att gjuta EPS cement nÀr höjden Àr frÄn reglarna till lÀgsta delen pÄ underlaget Àr mellan 30cm till lÀgsta undergolvet Àr 60 cm.synpunkter ang.EPS?
Read more : EPS cement | Visningar : 7359 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

TrÀbjÀlklag

Hej!
Jag skall lÀgga golvÀrme i vÄtrum i ett nyproducerat fritidshus. Huset skall byggas ekologiskt och jag undrar hur jag skall bygga upp golvet.
Jag tÀnker att jag pÄ mina 300mm höga LÀttbalkar lÀgger en 28 mm hög Fibergipsskiva eftersom jag tror den avger mindre emissioner Àn spÄn? OvanpÄ den gjuter jag in 12mm golvÀrmeslingor. TÀckande skiktjocklek ???
Efter det spacklar jag upp fall mot golvbrunnen.
DÀrefter tÀtskikt och klinker.
Tanken Àr att detta skall ...
Read more : TrÀbjÀlklag | Visningar : 8827 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vattenburna golvvÀrmeslingor

Hej!
NÄgon som vet om det gÄr att skarva slangar till golvvÀrme och förlÀgga dem i de spÄrade skivorna?
Har tvÄ lÀngre slangar men som inte rÀcker var och en för sig till hela slingan.
Mvh Petter
Read more : Vattenburna golvvÀrmeslingor | Visningar : 7632 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme

Hej

Vi funderar pÄ att lÀgga in elgolvvÀrme i en hall samt pÄ en toalett
Vi har direktverkde el i huset

Nu har jag hört att man inte fÄr lÀgga nÄgon lös matta pÄ dessa golv
Skall tydligen inte vara bra

StÀmmer det

Tacksam för svar
Read more : GolvvÀrme | Visningar : 12421 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

elektrisk golvvÀrme

hej har en kund som vill bygga en vinteraltan min frÄga Àr hur
krÀvs pÄ ett bjÀlklag för att golvvÀrmen skall vara effektiv, och kan man lÀgga spÄnskiva
pÄ bjÀlkarna och film och flytgolv?
Read more : elektrisk golvvÀrme | Visningar : 9739 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

LÄgvoltsystem

Vill lÀgga vÀrmegolv i vÄr toa. UngefÀr 3 m2 Àr aktuell lÀggyta. Toastolen tar dock bort lite av den ytan. DÄ ÄterstÄr kanske 2.5 m2. Hur avgör jag om XK200 ska vÀljas eller SK160? Vill bara ha komfortvÀrme dÄ vi har fjÀrrvÀrme.

Det stÄr in instruktionen att "TÀnk pÄ att du
endast fÄr anvÀnda 20 cm i var Ànde av kabeln som
justeringsmÄn!"

Vad menas? Jag Àr lite dum kÀnner jag men har ju aldrig ...
Read more : LÄgvoltsystem | Visningar : 16172 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

minikretsventil M5

Kan man installera ett golvvÀrmesystem med minikretsventil M5 (utan shunt) i en villa med fjÀrrvÀrme?
Detta fungerar inte med RothŽs motsvarande produkt enligt dem sjÀlva.
Read more : minikretsventil M5 | Visningar : 7402 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

BÄde el och vattenburen golvvÀrme?

Hej
Jag undrar om det gÄr att ha bÄda vattenburen och el golvvÀrme i samma rum sÄ att vi kan reglera vÀrmen bÀttre. Just nu har vi en vattenburen element som vÀrmer ok i badrummet som vi skall göra om snart.
Tack
Read more : BÄde el och vattenburen golvvÀrme? | Visningar : 9044 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme till nytt massivt furugolv 30x180mm?

Hej!
Skall isolera om ett gammalt köksgolv pÄ 29m2 med golvreglar pÄ 8" x 4" och cc 85cm.
Har 16,5cm mellan blindbotten o undersida golv. (bor i mÀlardalen)
Torpargrund (kraftig granit) utan kryphöjd men med katthÄl
Har idag 3st elradiatorer 1200w och 4st 3glasfönster i köket o ganska bra yttervÀggsisolering
FrÄgor:
1. hur stor varmvattenberedare behövs?
2. hur isolera glasfiber/cellulosafiber?
3. hur skall man tÀnka angÄende fuktvandring?
4. gÄr det med 30mm tjocka spontade furu ...
Read more : golvvÀrme till nytt massivt furugolv 30x180mm? | Visningar : 10529 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477