Aktuellt datum och tid: tor 25 jun 2026, 01:22

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

underlag för vÀrmekabeln

golvkonstr. av 250 mm lecakulor, betongplatta. PÄ detta har legat lÀkt och 22 mm trÀgolv, totalt c:a 70 mm. Skall ersÀttas med 9 mm klinker. PÄ betongplattan ligger elrör och vattenrör. Hur bÀst bygga upp golvet under klinkerna mht bygghöjd, vÀrmeförluster, elrör och vattenrör?
Read more : underlag för vÀrmekabeln | Visningar : 10731 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


VĂ€rmekabel Kit 670w

hur tjockt med spackel behöver man lÀgga för vÀrmekabel kit 670 w ??
Read more : VÀrmekabel Kit 670w | Visningar : 7955 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


GVB matta

MÄste GVB mattan lÀggas i en rad eller gÄr det lÀgga den fram och tillbaka 2 el 3 ggr?
Read more : GVB matta | Visningar : 7614 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


tjutande termostat till minshunten

Hej, har vattenburen golvvÀrme frÄn er, och nu har termostaten börjat att tjuta
vad gör man???

vrider man vredet lite Ät en eller andra hÄllet sÄ slutat det tillfÀlligt

Taksam för tips!!


lUDDE
Read more : tjutande termostat till minshunten | Visningar : 8403 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Styrkort Kelvin XK 200

Hej.

Om ens gulvvarmesystem (XK 200 fra 1997) fungerer ustabilt, kan det da vĂŠre andet end styrkortet, som har fejl?

Kan et nyt styrkort til XK 200 anvendes i min gamle XK 200-styrbox (mit kabinet er lik jeres XK 500/800)?

Hvordan kalibrerer man systemet?

Hvordan bestiller man varen hos jer, nÄr man bor i Danmark?

Hvordan leveres den?

Hvad er fragtprisen?

Og: Hvordan betaler man?


De venligste hilsner fra Mogens Theodorsen, Odense, Danmark
Read more : Styrkort Kelvin XK 200 | Visningar : 8646 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


elgolv

Om jag köper ett kit med elslingorna i ett nÀt, mÄste man gjuta dÄ?
Read more : elgolv | Visningar : 7390 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Klinker pÄ Alumat??

Undrar om det Àr möjligt att lÀgga klinker pÄ denna alumat??
Read more : Klinker pÄ Alumat?? | Visningar : 9883 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Reglerkit BAS + Minishunt M60

Hejsan!

Vad anvÀnder man för stÀlldon för Reglerkit BAS + Minishunt M60? Systemet kommer att vara 1 slinga, 1 termostat.
ErsÀtter man befintlig shunt-termostat pÄ M60 med ett LK stÀlldon 24V eller mÄste man koppla stÀlldonet pÄ golvvÀrmeslingan m h a
"Termostatventilsats Mini"?

Tacksam för svar.

Thomas
Read more : Reglerkit BAS + Minishunt M60 | Visningar : 17038 | Svar : 4 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme


El / vatten i hall & toa

TÀnker lÀgga in golvvÀrme i sÄ kallad gÀsttoalett och del av hallen nu nÀr vi helrenoverar dessa.

Hallen Àr totalt 7,9 kvm och toa 1,6 kvm. I hallen tÀnker vi lÀgga ett klinkergolv nÀrmast entrédörren pÄ en yta
av 2,9 kvm som Àr precis i anslutning till toa. Klinker Àven i toa.
Vi funderar pÄ att ha en gemensam golvvÀrme dvs ca 4,5 kvm för dessa tvÄ ytor. (Toan anvÀnds sÀllan)

Golvets nuvarande konstruktion Àr ...
Read more : El / vatten i hall & toa | Visningar : 9281 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Element till golvvÀrme

Hej!

Jag har en villa med element idag och obehandlade betonggolv frÄn 1970 som man lagt olika typer av heltÀckningsmatta pÄ.
Nu skulle jag vilja övergÄ till vattenburen golvvÀrme och lÀgga ett enhetligt marmor golv pÄ i stort sett hela planet.

Kan man ta bort elementen och nyttja dessa vattenrören till golvvÀrmen som jag tÀnkt och vad Àr det man ska tÀnka pÄ nÀr man gÄr över till denna typen av uppvÀrmning.
Funktioner, reglering av ...
Read more : Element till golvvÀrme | Visningar : 11209 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


 

Logga in  •  Bli medlem


Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477

cron