Aktuellt datum och tid: tor 25 jun 2026, 00:07

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

bygga nytt

Ska renovera ett hus pÄ 120m och ska lÀgga vatten buren vÀrme i hela utrymmet Panna kommer stÄ i annat utrymme med acktankar huset Àr sÄ gott som tomt förutom att en vÀgg stÄr kvar pÄ lÄnga ledden det blir nytt golv i allt ev med nya speciella skivor anpassat för golvvÀrme Vad Àr det bÀsta?
Read more : bygga nytt | Visningar : 9613 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Vattenburen golvvÀrme ansl. till radiatorkretsen

Bor i gammalt hus med en-rörs system för radiatorerna.
Kan era system anslutas Àven till en-rörs system.
MVH
P-O


Distansmaterial

Jag lÀgger vattenburen vÀrme i spÄrad 22 mm golvspÄn. Jag behöver ett distansmaterial om 13 mm innan jag lÀgger min parkett. Vad skall jag vÀlja? Har hört att gips försÀmrar vÀrmen med 30%, Àr mdf, osb eller spÄnskiva bÀttre? Fiberspackel Àr ju bra men DYRT, de rör sig om ca 60 Kvm.
Read more : Distansmaterial | Visningar : 6829 | Svar : 1 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme


Underlag för LÄgvoltssystem

Avser att installera Kelvin lÄgvÀrmesystem. MÄste dock flytspackla först samt bygga fall vid golvbrunn.
Vilken typ av flytspackel ska jag anvÀnda? VÀrmegolvspackel eller annat?
Read more : Underlag för LÄgvoltssystem | Visningar : 10584 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


uppvÀrmning av vÀg/gÄrdsplan

Behöver lite hjÀlp med dimensionering av vÀrmekabel för entren utanför huset, ok att skotta men behöver ha det helt fritt frÄn snö och is. hur mÄnga W/m2?
/Pela
Read more : uppvÀrmning av vÀg/gÄrdsplan | Visningar : 8170 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Blivande Café

Renoverar en befintlig byggnad pÄ ca 30 kvm. Byggnaden, som troligen Àr frÄn 30-talet, har en betongplatta pÄ mark. Nu tar vi bort plankgolv och isolering och skall ersÀtta detta med bÀttre isolering och ett klinkersgolv.
Vi Àr inne pÄ att lÀgga lÀttbetong eller flytspackel pÄ isolering och klinkers direkt pÄ det.

Vilken golvvÀrmelösning Àr lÀmpligast?
Vatten eller el?
VÀrmen har hittills kommit frÄn oljefyllda radiatorer.
Read more : Blivande Café | Visningar : 8584 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


strömavbrott

Vad hÀnder det med golvvÀrmen efter ett strömavbrott.

GÄr den tillbaka till graderna som var senast eller?
Read more : strömavbrott | Visningar : 7622 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


golvvÀrme

Har ett golvvÀrmesystem kelvin med s/n: A4913
Inköpt och installerad 1997-05-17
Tror att reglerboxen har lagt av
GÄr den att köpas separat och vad kostar den i sÄ fall
Read more : golvvÀrme | Visningar : 9696 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


golvvÀrme i badrum

Hej!

Funderar pÄ vilken av era varianter pÄ golvvÀrme man ska lÀgga i ett badrum, nu ligger det plastmatta och under den Àr det golvspÄnskiva, vi tÀnkte ha klinkers dÀr sedan.
Read more : golvvÀrme i badrum | Visningar : 44294 | Svar : 1 | Kategori : VÀlja golvvÀrmesystem


FrÄga om Royal 120 reglering

Hej,

jag har i mitt hus 1 st Royal 120 samt 1 st Royal 200 för att styra 2 vÀrmegolv. Dock tycker jag att dessa inte riktigt verkar fungera = golven blir inte varma....

Jag kan höra att det knÀpper i relÀt i boxen lite dÄ och dÄ... men kan jag mÀta direkt pÄ utgÄngen för att se att styrkortet fungerar? 12V DC?

mvh
Stefan
Read more : FrÄga om Royal 120 reglering | Visningar : 7845 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


 

Logga in  •  Bli medlem


Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477