Aktuellt datum och tid: ons 24 jun 2026, 23:50

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

Termostt

Vad ingÄr för termostat tillgolvvÀrmefolie kitten?
Read more : Termostt | Visningar : 7405 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

uppvÀrmningsperiod kelvin xk 160

Vad menas med uppvÀrmningsperiod?
Read more : uppvÀrmningsperiod kelvin xk 160 | Visningar : 7269 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Byta termostat frÄn OJ microline till Frico?

Hej,

Min termostat till ett OJ microline golvvÀrme Àr trasig, och tÀnkte frÄga om jag kan köpa en Frico TKS16 istÀllet? Jag byter Àven tempgivaren isÄfall.

//Robert
Read more : Byta termostat frÄn OJ microline till Frico? | Visningar : 9859 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

UppvÀrmning av kompressor till kyl/frys i garage

Jag tÀnker placera en kyl och frys i garaget som jag vÀrmer till minst 5 grader Äret om. Nu nÀr jag stÀller ut en kyl och frys krÀver kompressorn egentligen 16 grader enligt tillverkaren men vad jag förstÄtt fungerar det ner till 10 grader. Det jag gjort Àr att bygga tre isolerade vÀggar runt kyl/frys med frigolit isolering mot botten plattan. Utrymmet Àr 60x120 cm. Jag tÀnkte att istÀllet för att vÀrma hela garaget vilket ...
Read more : UppvÀrmning av kompressor till kyl/frys i garage | Visningar : 33431 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

System för golvvÀrme

Hej

Jag undrar vad jag behöver för att koppla ihop vÄrt golvvÀrmesystem. Vi har lagt ner 12 mm PEX-rör i golven (4 rum) samt har en vattenmantlad vedkamin och en 500 liters acctank. Har Àven nÄgra grundfos cirkulationspumpar. Vi har inte behov rumstermostater utan vill ha ett "manuellt system".

Tacksam för hjÀlp!

/ Fredrik
Read more : System för golvvÀrme | Visningar : 9897 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme oisolerad betongplatta

Hej!

Vad ska man anvÀnda för golvvÀrme system om man har en oisolerad platta,med golv belÀggning direkt pÄ betongen?
Read more : GolvvÀrme oisolerad betongplatta | Visningar : 8406 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Elektrisk golvvÀrme under gummigolv

Hejsan!

Jag har köpt ett gummigolv som heter Altro Nuvola Stratus (matta som bla. anvÀnds pÄ flygplatser och andra offentliga miljöer) http://www.altro.se/Golv/Gummigolv/Altr ... ratus.aspx, denna kommer att lÀggas pÄ spÄnskiva och med nÄgon form av golvvÀrme under. Golvet ska ligga i hallen (5m2) och uppvÀrmning finns i form av ett element.

Vad ska jag anvÀnda mig av för golvvÀrme? Jag vill helst inte spackla upp mer Àn 10mm. GÄr ...
Read more : Elektrisk golvvÀrme under gummigolv | Visningar : 26529 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

OCD2-1999 termostat

Har en OCD2-1999 termostat som givit upp, har ÄterstÀllt termostaten till fabrikslÀge och den startar upp och
alla instÀllningar gÄr att göra. Sedan lÄter den lite "frÀsande" men ingen vÀrme i golvet.
Om man ska byta vad sÀtter man dit i stÀllet?
Read more : OCD2-1999 termostat | Visningar : 7714 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

vattenburen golvvÀrme

Hej, kan jag lÀgga ett trÀgolv pÄ nÄgot av era vattenburna golvvÀrmesystem?
hÀlsningar stefan
Read more : vattenburen golvvÀrme | Visningar : 9018 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

termostat till golvvÀrme.

Hej!
Jag har idag golvvÀrme i mitt badrum dÀr termostatet har gÄtt sönder. Det har mÀrket HEW kabel. Badrummet Àr pÄ 7m2. Kan man sÀtta dit ett nytt termostat utan att byta ut temperatur givaren?
Mvh Roger
Read more : termostat till golvvÀrme. | Visningar : 24993 | Svar : 2 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477