Aktuellt datum och tid: tor 25 jun 2026, 01:02

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

Vattenburen golvvÀrme, vilken?

Hej, en mÀnniska med tummen mitt i hand behöver hjÀlp. Vi ska renovera om tvÀttstuga (dÀr vi ska lÀgga in vÄtrumsmatta) badrum (dÀr vi ska lÀgga in kakelgolv) och sÄ ska vi lÀgga nytt parkettgolv i vissa rum. Vi vill ha vattenburen golvvÀrme i dessa rum och dÄ undrar jag: Varför Àr det sÄ stor prisskillnad pÄ de olika paketen. GolvvÀrmepaket L12-40 tÀcker 40kvm och kostar ca 13000. Sen finns GolvvÀrmepaket EPS-40 för ca 30000 ...
Read more : Vattenburen golvvÀrme, vilken? | Visningar : 8235 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Royal 300 XK/ dobbeltblink

Montert ny Kelvin styrboks Royal XK 300.
Den har rĂždt dobbeltblink og varmer ikke.
Skal den kalibreres?
Read more : Royal 300 XK/ dobbeltblink | Visningar : 8419 | Svar : 2 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


GolvvÀrme

Finns det nÄgot system som lÀmpar sig att lÀggas pÄ trÀdunderlag?
Read more : GolvvÀrme | Visningar : 8208 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


offert golvÀrme

Hej
undrar om ni kan lÀmna offert pÄ 160 kvm vatten buren golvvÀrme
som ska lÀggas pÄ befintlig golvspÄnskiva med glespanel
Read more : offert golvÀrme | Visningar : 3596 | Svar : 2 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


GolvvÀrme under plastmatta i badrum (plintgrund)

Hej!

Vi bygger nytt badrum och funderar pÄ att lÀgga golvvÀrme som enda vÀrmekÀllan under plastmatta.

Följande förutsÀttningar...
Grund: Öppen med plintar
Isolering golv: 220mm
Golv: spÄnskiva 22mm
Golvyta: 3000x2000 = 6m2
Duschhörna 90x90mm
BÀnk med tvÀtt- och torkmaskin samt skÄp under fönster, ca:1,2m2

Vi vill, som sagt, undvika element i badrummet och bara vÀrma upp med golvvÀrmen. Fungerar det med tanke pÄ att vi har plastmatta, 220 isolering och öppen plintgrund?

Kan vi anvÀnda ...
Read more : GolvvÀrme under plastmatta i badrum (plintgrund) | Visningar : 18361 | Svar : 4 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Vilket system ska jag ha?

Tjena tÀnkte göra om mitt garage i kÀllaren till ett rum med golvvÀrme. Rummet Àr 3,4 m gÄnger 5,10 m, vilket system bör jag anvÀnda mig av? RÀcker det med 15m2 systemet? UrsÀkta för mina dumma frÄgor, vet ingenting om det hÀr bortsett frÄn att jag vill ha det varmt om min fötter.
Read more : Vilket system ska jag ha? | Visningar : 10263 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Vattenburen golvvÀrme i badrum med flytspackel

Hej

Har byggt till huset i 2 vĂ„ningar. Ska ha badrum pĂ„ övervĂ„ningen vilket inneburit att jag har reglat upp bjĂ€lklaget med cc 300 mellan bjĂ€lkarna och skruvlimmat golvspĂ„nskivan. Uppe pĂ„ det hade jag tĂ€nkt att lĂ€gga vĂ€rmefördelningsplĂ„tar, vattenburen golvvĂ€rme som jag flytspacklar in. Är det nĂ„gon som har tips och rĂ„d pĂ„ vad man ska tĂ€nka pĂ„?

Golvuppbyggnad frÄn golvbjÀlkarna och uppÄt: 1. golvbjÀlkar cc 300
2. golvspÄn 22 mm, skruvlimmad
3. vÀrmefördelningsplÄtar
4. ...
Read more : Vattenburen golvvÀrme i badrum med flytspackel | Visningar : 8603 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Kevin govvÀrmematta

Hej, vi ska sjÀlva lÀgga golv med vÀrme och klinker i köket i vÄrt nybyggda hus. Med matta verkar det ju buslÀtt. Vi behöver till ca 14 m2. Vad behöver vi bestÀlla? ComfortvÀrme. Vad blir det för kostnad jÀmfört med Kelvin 500?
Med vÀnlig hÀlsning, Carin Feldman
Read more : Kevin govvÀrmematta | Visningar : 2812 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Tidpunkt för inkoppling

FrÄga 1: Jag undrar lite kring tajmingen vid inlÀggning av lÄgvoltsvÀrmeslinga. Som jag förstÄtt det sÄ fÄr jag sjÀlv lÀgga ut sjÀlva slingan pÄ golvet, men anslutningen till elen mÄste göras av behörig elektriker. Jag ska lÀgga slingan pÄ mitt betonggolv, för att sedan lÀgga pÄ utjÀmningsmassa och dÀrefter sÀtta klinker. I vilket lÀge kan/ska elektrikern komma pÄ besök? Innan eller efter att utjÀmningsmassa/klinker Àr ditlagt? Jag gissar att det Àr innan, för att fÄ ...
Read more : Tidpunkt för inkoppling | Visningar : 3333 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


GolvvÀrme i litet badrum

Hej,

Vi skall renovera vÄrt lilla badrum (3,5 kvm).
Eftersom vi redan har bergvÀrme vill vi lÀgga in vattenburen vÀrme.
Men samtidigt vill vi ocksÄ ha komfortvÀrme pÄ golvet (klinkers skall lÀggas in) under hela Äret.
Hur löses detta bÀst?
Finns nÄgot lÀmpligt vattenburet system som smidigt kan kompletteras med eluppvÀrmning?
Eller mÄste vi lÀgga in tvÄ separata system?
Tacksam för rÄd och ungefÀrliga prisuppgifter.
Read more : GolvvÀrme i litet badrum | Visningar : 7828 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


 

Logga in  •  Bli medlem


Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477

cron