Aktuellt datum och tid: tor 25 jun 2026, 01:07

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

LÀggning vattenburen golvÀrme

Hur lÀgger man nÀrmas golvbunn och toastol, mÄste man byta golbrunn i dushen eller finns det förhöjningramar. Betonggolv med plasmatta
Read more : LÀggning vattenburen golvÀrme | Visningar : 7876 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme pÄ plastmatta

Hej!
Kan man lÀgga golvvÀrme 12-48 V direkt pÄ plastmatta?

Ha de!
yngve.sahlin
Read more : GolvvÀrme pÄ plastmatta | Visningar : 7305 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

FrostsÀkring

NÀr man anvÀnder Frost-Safe 1 - ska den viras runt vattenröret eller tejpas fast lÀngsmed vattenröret? Kan man ha - och Àr det en fördel - vattenröret isolerat med rörisolering (typ cellplast) utanpÄ röret och frost-safe-ledningen?
Read more : FrostsÀkring | Visningar : 7494 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrmenÀt/matta ovanpÄ gammalbetonggolv i kÀllare

Hej,
Vi har ett hus byggt 1950. I kÀllaren Àr det betonggolv som Àr ganska kallt och kan bli fuktigt pÄ sommaren.
Min frÄga Àr om man kan lÀgga golvvÀrmenÀt/nÀtta direkt pÄ golvet och dÀrefter lÀgga in ett trÀgolv?

Vi hade annars tÀnkt att bila upp betongen lÀgga vÀrmelsingor och sedan gjuta nytt golv.
Men det Àr ett stort projekt och jag undrar dÀrför om detta skulle vara en möjlighet att anvÀnda golvvÀrmenÀt/matta direkt pÄ ...

Vattenburen golvvÀrme

Hej!

Vi ska renovera vÄra hall och har bestÀmt oss för vattenburen golvvÀrme dÄ vi har vattenburna element med tvÄvÀgssystem.
Vi har kollat pÄ produkten GolvvÀrmepaket L8-5 8mm.
Huset har en betonggrund med 10 cm frigolit och med spÄnplatta över och sedan trÀgolvet som ska ersÀttas.
Dom remsorna man fÄr med dÀr man dra vÀrmerören, Àr dom bara att sÀtta dit pÄ spÄnskivan eller mÄste man gjuta över spÄnskivan innan man sÀtter dit dom?

Kollade ...
Read more : Vattenburen golvvÀrme | Visningar : 11076 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme under laminat i hall

Hej
Vi tĂ€nker lĂ€gga laminat i vĂ„r hall pĂ„ betongplatta och jag funderar om vi skall lĂ€gga ett foliekit som golvvĂ€rme under. Är det nĂ„gon som har erfarenhet av denna typ av lĂ€ggning.
TÀnker inte lÀgga folie pÄ hela ytan, tÀnker skippa ytan under trapp, hallen Àr L formad till golvyta.
Funderar ocksÄ pÄ ÄngspÀrr dÀr jag inte tÀnker ha golvvÀrme, kan jag lÀgga den pÄ samma sÀtt som över folien?(tÀnker lÀgga isolering pÄ hela ...
Read more : GolvvÀrme under laminat i hall | Visningar : 8962 | Svar : 2 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

AluMat under vinylmatta

Har tÀnkt lÀgga vinylmatta i entrÚhallen.
DÀr Àr ett plankgolv som jag ska tÀcka med masonit och pÄ det en Slitstark vinylmatta.
Undrar om det Àr okey att lÀgga AluMat golvvÀrme mellan plankgolvet och masonitskivan.
MVH Lennart
Read more : AluMat under vinylmatta | Visningar : 8525 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Termostat

Hej.

kan man bara köpa Heatcom termostat?

Mvh K-F
Read more : Termostat | Visningar : 15728 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme

Hej pÄ er !
Kan man lÀgga in golvvÀrme typ er lÄgspÀnningsvariant pÄ ett plastgolv och sedan lÀgga klinkers pÄ ovanpÄ detta ? Golvet Àr pÄ 5.5 kvadrat och underlaget Àr vanliga spÄnskivor pÄ 60 c-c.

FrÄn en som gÄr och funderar.

Med vÀnlig hÀlsning
Leif StĂŒffe
Read more : GolvvÀrme | Visningar : 10434 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

KomfortvÀrme i bristfÀlligt isolerad platta

Hej!

Vi gör om garage till tvÀttstuga inkl seperat litet gÀst-wc med dusch. FrÄn första början har vi fÄtt rÄdet att inte anvÀnda golvvÀrme pga ev fuktvandring frÄn mark. Plattan var frÄn början helt oisolerad men vi har nu lagt 100 mm cellplast (max eftersom det Àr sÄ lÄgt i tak). Golvet Àr sedan flytspacklat 40 mm och det ÄterstÄr att regla upp och lÀgga klinker i gÀst-wc.

Min frÄga Àr, trots att vi fÄtt ...
Read more : KomfortvÀrme i bristfÀlligt isolerad platta | Visningar : 8545 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477