Aktuellt datum och tid: tor 25 jun 2026, 01:04

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

temperatur vred

Hej!
Kan jag bara köpa ett temp vred till kelvin golv vÀrme system
Read more : temperatur vred | Visningar : 8013 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Ingjutning

Hej. Det Àr sÄ att jag har bestÀllt ett golvvÀrmepaket (L12-10) av er som jag nu ska lÀgga, i min konstruktion sÄ ska jag anvÀnda armeringsnÀt och dÄ undrar jag om jag kan fÀsta vÀrmeröret i nÀtet istÀllet för att anvÀnda listerna man fick till? Tack pÄ förhand
Read more : Ingjutning | Visningar : 3511 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme shunt

Hejsan! MÄste jag ha en shunt till min golvÀrme ca 9kv eller
rÀcker det med en fördelare och termostat.har en thermia jordvÀrme pump 3 Är gammal.
tacksam för svar Bertil.
Read more : golvvÀrme shunt | Visningar : 7287 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme uterum

Hej

Jag skall montera vattenslinga i ett inglasat uterum(glvet skall gjutas feter utlÀggning/provtryckning.

Rummet Àr 4,6 ggr 5,2 m.

Vilken slang och ev shunt sÀljer ni och leveranstid vid snabb affÀr?

mvh
Anders
Read more : golvvÀrme uterum | Visningar : 10963 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme vid trÀbjÀlklag

Hej,
Jag Àr i fÀrd med att renovera vÄrt badrum och behöver lite hjÀlp ang. golvÀrmen. Badrummet Àr ca 3,8 kvm, Àr belÀget pÄ övervÄningen i ett trÀhus. Golvkonstruktionen Àr trÀbjÀlklag med golvspÄnskivor och golvgips. Tanken Àr att spackla in elgolvvÀrmeslinga i flytspacklet, dÀrefter tÀtskikt och klinker. Vilken effekt/kvm kan jag ha pÄ golvvÀrmen? Hörde nÄgonstans att max Àr 80w/kvm vid trÀbjÀlklag, stÀmmer det? Vill gÀrna ha fullvÀrme dÄ det kommer att vara enda vÀrmekÀlla. ...
Read more : GolvvÀrme vid trÀbjÀlklag | Visningar : 3222 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

VannbÄren gulvvarme

Hei
Jeg skal legge gulvvarme i mitt kjĂžkken og i min stue i lĂžpet av september.
Jeg skal flytavrette kjÞkkengulvet og Þnsker Ä bruke "GolvvÀrmepaket L12-10", og sÄ skal jeg legge GolvvÀrmepaket EPS-30 pÄ stuen.
Dette Þnsker jeg Ä samle i ett skap som plasseres i forbindelse med stuen, og jeg Þnsker da Ä fÄ en minifordeler som kan hÄndtere alle disse 3 kursene. I tillegg til dette hadde det vÊrt Þnskelig med ett uttag ...
Read more : VannbÄren gulvvarme | Visningar : 3019 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Granit effekt per kvm?

Vilken Kw rekommenderas att lÀgga i samband med Granit pÄ betongplatta. Plattan Àr gjord -72 ? Vi har erfarenheten sen tidigare att för lÄg Kw ger ingen vÀrme, kan bero pÄ dÄligt isolerad platta oxÄ.
Read more : Granit effekt per kvm? | Visningar : 2821 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

ingjutning av vattenburen golvvÀrme

Hur mycket flytspackel ska tÀcka de vattenburna golvvÀrmerören för att fÄ en jÀmn vÀrmespridning?
Read more : ingjutning av vattenburen golvvÀrme | Visningar : 7919 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i torp

Hej

Jag har ett gamalt torp (byggÄr 1907) med betong golv och klik laminat över.

Jag tÀnker sÀtta lÄgvolt golvvÀrme - t.ex Kelvin XK500 - i köket, under klinkers, som Àr ca 10 kvadratmeter. NÀr jag tog upp den gamla klik golv - vilket var ganske slitet - sÄg jag att betong var lite ojÀmt, sÄ jag behöver lÀgga sjÀlvutjÀmning först.

Just nu golvet Àr grovbetong lÀngst ner, med plast fuktspar över, sen underlagsfoam och ...
Read more : GolvvÀrme i torp | Visningar : 2745 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Kombinera linker och laminat

TÀnkte lÀgga vÀrme folie och laminatgolv. Men vi har en öppen spis och runt den tÀnkte jag ha klinkerts. Kan man lÀgga klinkerts pÄ vÀrme folie?
Read more : Kombinera linker och laminat | Visningar : 7814 | Svar : 2 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477