Aktuellt datum och tid: fre 26 jun 2026, 05:18

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

Royal gulvvarme, 300

Jeg har royal 300 gulvvarme, serienr. A 6462, Är 1998.
Varmen slÄr seg ikke av, sÄ gulvet blir svÊrt varmt.
Er det styrboxen som mÄ skiftes?
Passer den nye til min eldre modell, og kan jeg selv montere den?
Read more : Royal gulvvarme, 300 | Visningar : 4842 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

leverans tid

Hej,

Hur lÄng leverans tid till göteborg?
Read more : leverans tid | Visningar : 2877 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

frostvakt i sugslang

Vi har ett fritidshus pÄ plintar med en grÀvd brunn intill. Det finns en sugslang frÄn pumpautomaten (pumpen Àr installerad pÄ isolerad toa dÀr vÀrmen alltid Àr pÄ viontertid). Vi anvÀnder fritidshuset pÄ vintern. Idag har vi en möjlighet att tömma slangen vid en kran/jÀrnten pÄ ett t-rör i brunnen dÀr sugslangen gÄr in i jorden mot pumpen. Vi funderar pÄ ett alternativ med en frostvakt till denna krök (ca 6 m) som ni sÀljer. ...
Read more : frostvakt i sugslang | Visningar : 3099 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

hÄlla balkongen torr..

HallÄ!

som sagt, hÄll Balkongen torr i höst.
Àr det ens vÀrt det prismessigt om man gamför med foppatofflor :P
Nej men Àrligt.
tvÄ polare vill hÄlla balkongen torr. deras plan Àr att ha 6kvm golv vÀrme med trall över.
assÄ en utrÄkning pÄ hur mycket mycket detta skulle kosta om..

1 man stÀller in den innan bÄda gÄr till jobb, hur lÄng tid skulle det ta ...
Read more : hÄlla balkongen torr.. | Visningar : 2903 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

M60 MINISHUNT 2 SLINGOR

Hej ska lÀgga vattenburen golvÀrme i en hall o har bestÀmt mig för systemet GolvvÀrmepaket L12-10
nu till min frÄga senare ska ja renovera mitt intilligande kök pÄ 16kvm som ja ska lÀgga golvÀrme i ocksÄ
kan man koppla pÄ en till slinga till köket pÄ samma shunt o hur gÄr de med vÀrmeregleringen i vardera rum i sÄnnafall
har ju ej lust o ha flera shuntar sitta i huset
tacksam för snabbt svar
mvh ...
Read more : M60 MINISHUNT 2 SLINGOR | Visningar : 11337 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Hur gör man i större rum?

Om har 16 kvm förrÄd, köper man tvÄ slingor dÄ för att fÄ fullvÀrme?kopplar man in bÄda slingorna i samma termostat? Jag tÀnker pÄ kelvin.
Read more : Hur gör man i större rum? | Visningar : 2529 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

val av golvvÀrme

vad ska jag vÀlja för produkt till ca 7 m2 badrumsgolv med plastmatta?
Read more : val av golvvÀrme | Visningar : 4180 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i badrum med plastmatta

hej

jag Àr intresserad av erat 12 volt system för golvvÀrme till mitt badrum, dÀr vi ska lÀgga plastmatta.
kan man köpa eller hÀmta ut detta system nÄgonstans i Göteborg?

hur mycket mÄste man tÀcka slingorna för att fÄ en jÀmn vÀrme i golvet.
eller kan man frÀsa ner dom i spÄnskivan och isÄfall hur djupt ska dom ner för att fÄr en jÀmn vÀrme.

tack.
Read more : GolvvÀrme i badrum med plastmatta | Visningar : 4646 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme XK500

Jag tÀnker lÀgga in golvÀrmeslinga XK500 pÄ ett oisolerat betonggolv och lÀgga klinkers över. Vi ska ha det som komfortvÀrme parallellt med befintlig vattenburen elementvÀrme. GolvvÀrmen kommer att var pÄ Äret runt.
Ska man lÀgga slingorna dÀr duschhörnan ska vara och ska man lÀgga slingor under massagebadkaret?
Finns det risk för att kabeln gÄr sönder efter en tids anvÀndning? Hur lokaliserar man och lagar i sÄ fall felet?
Hur mÄnga Är förvÀntas slingan att hÄlla, ...
Read more : golvvÀrme XK500 | Visningar : 10838 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvÀrme strong,för ingjutning

Hej ! PÄ vilket sÀtt fÀstes vÀrmekabel vid ingjutning? FÀstes den direkt vid armeringsnÀtet? i sÄ fall med vad för nÄgot? Àr najtrÄd lÀmpligt eller vad rekommenderar ni ? Har en platta som skall gjutas,det ska bli ett uterum ca 28m3, i anslutning till mitt poolrum med stora glaspartier. Jag har tÀnkt mig att anvÀnda Strong vÀrmekabel 2100w eller 3000w som tillskottsvÀrme i golv. Kan det vara en fördel att istÀllet lÀgga kabel i flytspacklet ...
Read more : golvÀrme strong,för ingjutning | Visningar : 3683 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477