Aktuellt datum och tid: fre 26 jun 2026, 05:18

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

golvvÀrme till trÀgolv

Hej. Jag skall bygga till mitt sommarhus med 9 m2 med egen ingÄng och toalett.
Denna del skall vara vinterbonad och jag tÀnker pÄ golvvÀrme. Kan jag stÀlla
in termostaten sÄ att den hÄller ca 10 gr i rummet. Jag vill ocksÄ ha trÀgolv
GÄr detta bra eller finns det nÄgon hake
Tacksam för svar
Åke Jansson
Read more : golvvÀrme till trÀgolv | Visningar : 9803 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme

Hej pÄ er !

Undrar om man kan anvÀnda GVB kabelkit 300w under vÄtrumsmatta i badrum ?
Har tÀnkt att ha golvspÄnskiva 22 mm sen golvgips 13mm sen limma fast golvvÀrmekabel Ä gjuta ca: 20mm
Ock som golvyta limmad vÄtrumsmatta för badrum !
TÀnkte bara om vÀrmekabeln Àr för "varm" för pvc golv ?
Hört att vissa vÀrmekabel mÄste ha klinker som golvyta !!

Mvh. Harri
Read more : GolvvÀrme | Visningar : 4945 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme 12-48v

Hej, undrar om man kan lÀgga golvvÀrme med lÄgvoltssystem dÄ man har spÄnskivegolv?
Read more : GolvvÀrme 12-48v | Visningar : 2585 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

elpatron

Kan man komplettera shunt till vattenburet system (LK 12-10) med elpatron för att fÄ vÀrme dÄ husets radiatorsystem Àr avstÀngt pÄ sommaren?

undrar Anders G
Read more : elpatron | Visningar : 8501 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Kelvin golvvÀrme

Vi vill lÀgga Kelvins vÀrmeslingor men vill ha vÀrmeisolerande material under och plasmatta över. GÄr det?
Mvh
Ann
Read more : Kelvin golvvÀrme | Visningar : 4943 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme garageuppfart

Hej!

Är pĂ„vĂ€g Ă„ ska köpa hus och skall eventuellt bygga carport utanför huset.

Sitter i rullstol efter en trafikolycka Ä vintern Àr ett helvete, att ta sig till bilen nÀr den stÄr inplogad Àr inte sÄ kul sÄ dÀrför tÀnkte vi anlÀgga uppfart precis utanför dörren och lÀgga marksten (5 cm tjock).

Min frÄga Àr om de skulle vara möjligt att lÀgga kabel sÄ man har en gÄng pÄ sÀg 50cm Ä 4 m ...
Read more : GolvvÀrme garageuppfart | Visningar : 3498 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

laminat pÄ golvvÀrme

hej,
kan jag lÀgga ett laminat golv pÄ 7mm ovanpÄ er vattenburen vÀrme som ej Àr ingjuten
Read more : laminat pÄ golvvÀrme | Visningar : 8371 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Behörig installatör

KrÀvs det alltid behörig installatör för att lÀgga en 230V elvÀrmekabel i golv, (badrumsgolv)?
Read more : Behörig installatör | Visningar : 4213 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

vattenburen vÀrme i kÀllare

Hej,
Har ett rum i min kÀllare som jag skulle vilja göra om till badrum. Har pelletspanna samt solceller som uppvÀrmning pÄ huset. Har förstÄtt att det kan bli fuktvandringar i plattan om man inte isolerar nedÄt...men jag vill bygga sÄ lite som möjligt pÄ höjden. Vad ska jag tÀnka pÄ? Hur fÄr jag rÀtt information om detta? Vart kan jag vÀnda mig för att det ska bli sÄ bra som möjligt?
Mvh Christel N
Read more : vattenburen vÀrme i kÀllare | Visningar : 7046 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Hur att lÀgga ett golv med komfortvÀrme, vad lÀggs i mellan

skall lÀgga komfortvÀrme Kevin xk500 i en hall pÄ ca 11kvm med golvspÄn.
Lite frÄgor:
Är det rĂ€tt produktval ?
Vad lÀger man underst pÄ spÄngolvet foam eller vÀrmekabel ?
lÀgger man golv direkt pÄ eller har man ett skickt till av foam ?
Finns det nÄgon pdf som beskriver hur man lÀgger pÄ trÀgolv, har bara funnit en som visar klinker...

Tacksam för svar
MagnusG

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477