Aktuellt datum och tid: fre 26 jun 2026, 05:13

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

golvvÀrme bygghöjd

Vilken sorts golvpkt(vattenburen vÀrme) skall man vÀlja till ett 6m3 stort badrum med trÀgolv!
1-rörs vÀrmesystem
Klinkers som nytt golvmaterial?

Minsta möjliga bygghöjd efterstrÀvas!
Read more : golvvÀrme bygghöjd | Visningar : 2186 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


el golvvÀrme pÄ spÄnplatta

kan man lÀgga elvÀrmegolv pÄ spÄnplatta
Read more : el golvvÀrme pÄ spÄnplatta | Visningar : 8532 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


För plastmatta, -Hur djup behöver man gjuta?

Hur djupt ner mÄste man gjuta eran Kelvin 24v golvvÀrme i flytspackel dÄ jag ska lÀgga plastmatta över den i ett badrum
Read more : För plastmatta, -Hur djup behöver man gjuta? | Visningar : 2995 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


garanti för för Alu Mat golvvÀrme

Jag undrar vilken garantitid ha Alu Mat golvvÀrme?
Read more : garanti för för Alu Mat golvvÀrme | Visningar : 4281 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


GolvvÀrme med flera lager golv ovanpÄ

Har ett parkettgolv i vardagsrummet med golvvÀrme. Golvet har en del sprickor,dÀrför har jag planer pÄ att lÀgga
ett nytt golv c:A 14mm utanpÄ det gamla. FrÄga. Förlorar jag mycket i vÀrmeöverföring genom denna ÄtgÀrd :?:
Read more : GolvvÀrme med flera lager golv ovanpÄ | Visningar : 11268 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


kelvin xk 300

Hej har köpt ett kelvin xk300 system och har kört igĂ„ng det nu. Har stĂ€llt vredet pĂ„ 30 grader men dioden slutar inte att lysa. Har haft igĂ„ng det i 3 dagar nu. Jag har lagt slingan som komfortvĂ€rme pĂ„ 9 kvm men ja tycker att den skall klara av att vĂ€rma upp det. Är mycket tacksam om nĂ„gon skulle kunna förklara hur systemet fungerar Mvh Erik
Read more : kelvin xk 300 | Visningar : 9886 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


GolvvÀrme i hundlÄdorna pÄ bilen.

Hej.

Söker nÄgon form av golvvÀrmekÀlla att sÀtta i mina hundlÄdor i bilen.
Skulle er 12 volts kabel funka till detta??
Read more : GolvvÀrme i hundlÄdorna pÄ bilen. | Visningar : 4120 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Nytt styrkort

Hej! Har alldeles nyss installerat ett nytt styrkort i min gamla Kelvin Royal 300. Vad betyder det nÀr lampan blinkar snabbt tvÄ gÄnger vilket upprepas med cirka 4 sekunders mellanrum. Det har ingen betydelse om vredet stÄr pÄ noll eller högsta. Har utfört kalibrering enligt anvisningar.
Read more : Nytt styrkort | Visningar : 8932 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Termostat

Hej!

Var kopplar jag in jordkabeln(Vilken kontakt) pÄ termostaten K1-E16?? Som jag ser det (Och enligt manualen) sÄ finns bara nummer 5 ledig men det finns ingen mÀrkning för jord vid den kontakten!!??

Tacksam för hjÀlp
VĂ€nligen Mikael
Read more : Termostat | Visningar : 15357 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Diameter pÄ rör för givarkabel - Strong 18W/m

Hej,
Jag ska gjuta in min vÀrmekabel i plattan och tÀnker förlÀgga givarkabeln i ett rör för möjlighet till framtida byte vid behov.
Undrar nu vilken diameter jag kan ha pÄ röret, om ett vanligt 16 mm PVC-rör duger, eller blir det för mycket luft runt givaren sÄ avkÀnningen försÀmras?

Tacksam för svar, betongbilen kommer pÄ fredag! :D
/Björn


 

Logga in  •  Bli medlem


Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477

cron