Aktuellt datum och tid: tis 11 aug 2026, 07:12

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

Xk200 pÄ laminatgolv?

Skulle man kunna lÀgga Kelvin xk200 direkt under ett laminatgolv i hall?
Read more : Xk200 pÄ laminatgolv? | Visningar : 8972 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Leveranstid, VĂ€rmekabelkit 2000W?

Hej, Vad Àr det för leveranstid pÄ, VÀrmekabel Kit 2000W, Kabel lÀngd: 166,0 m, VÀrm effekt: 2000 W?
Read more : Leveranstid, VÀrmekabelkit 2000W? | Visningar : 2760 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvÀrme

Hejsan!

Jag skulle vilja fĂ„ lite tips pĂ„ golvĂ€rme i ett kök pĂ„ 14-15 m2 som jag vill ha KOMFORTVÄRME (finns element) i, samt ett mindre rum pĂ„ 5,5 m2 som jag vill ha FULLVÄRME i.
Golvisoleringen i undergolvet Àr ca 22 cm med samt spÄngolvskiva pÄ 3 cm, rÀcker det till att lÀgga den tunna kabeln i Ert lÄgvoltsystem Kelvin XK 300 alt 500 direkt pÄ golvet?
Eller mÄste jag ha en Reflektorskiva pÄ ...
Read more : GolvÀrme | Visningar : 3412 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vattenburen golvvÀrme

Hej - vilket Àr det lÀngsta avstÄndet mellan bÀrande balkar. Jag bor i ett gammalt hus och Àr osÀker pÄ om cc 60 anvÀndes nÀr huset byggdes.
Undrar
Kjell
Read more : Vattenburen golvvÀrme | Visningar : 7491 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

trÄdlös golvvÀrmereglering

Hej Àr det nÄgon som har provat LK s trÄdlösa till ett Àldre system?
Read more : trÄdlös golvvÀrmereglering | Visningar : 10060 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Termostat till elgolvvÀrme i badrummet

Hur byter man Termostat till elgolvvÀrme i badrummet
Read more : Termostat till elgolvvÀrme i badrummet | Visningar : 7548 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

VÀrmeplÄt för 12mm rör

Hej
Jag ser att ni har 16mm vÀrmeplÄtar i 10 pack för 290:-. Finns motsvarande plÄtar för 12mm

Jörgen Flood
Read more : VÀrmeplÄt för 12mm rör | Visningar : 2684 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

elvÀrme i vÀxthus

Hej!
Jag har planer att lÀgga elvÀrmegolv i mitt nya vÀxthus pÄ 24 kvm, eller kanske bara en del av det t.ex. 17 kvm. VÀxthuset Àr vinterisolerad med 2 glasrutor med en polykarbonatskiva pÄ 1mm. mellan glasen. grund Àr isolerad med 100 mm. cellplast och markduk + ca. 3-5 cm sÀttsand (just nu). Det finns möjlighet att lÀgga pÄ 50 mm. till av cellplast om det behövs. Avsikten Àr att hÄlla frostfritt under vintermÄnaderna och ...
Read more : elvÀrme i vÀxthus | Visningar : 10579 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Minshunt

HÄller pÄ att renover mitt badrum(9kvm) och hallen ca 9(kvm). Kommer att lÀgga klinkers i bÄda utrymmena.
Jag har idag vattenburen bergsvÀrme via element. Och kommer att konvertera om hela övervÄningen till golvvÀrme(90kvm) om ca 2Är.
Hur skulle ni gjort?, jag kommer att dra nya fram-och returslang till vÀrmepumpen skulle ni ha satsat pÄ en minishunt med elpatron(vill har varma golv pÄ sommaren) och sedan kompletera med den större shunten senare?
Read more : Minshunt | Visningar : 2637 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme

Har ett kÀllargolv av betong,huset Àr byggt 1944 har ingen aning om sulans tjocklek.Finns det möjlighet att lÀgga vattenburet utan att vÀrmen kryper ner i betongplattan,och isf hur gÄr jag tillvÀga.
Read more : golvvÀrme | Visningar : 12480 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477