Aktuellt datum och tid: tis 11 aug 2026, 06:01

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

nÀtvÀrme

Hej har tvÄ frÄgor angÄende nÀtvÀrmegolv. Jag tÀnkte lÀgga in vÀrmegolv i min husbil sÄ jag undrar om det gÄr att ha en nÀtvÀrmematta direkt under en heltÀckningsmatta. Och sÄ undrar ja om det gÄr att klippa eller att göra vÀrmemattan lite smalare dÀr det behövs tackar pÄ förhand Lasse E
Read more : nÀtvÀrme | Visningar : 2625 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrmefolie

Tjaba hej.
Funderar att lÀgga golvvÀrmefolie i vardagsrummet , sÄ jag undrar, hur pÄverkas folien och golvbelÀggningen av mattor
som nog blir som extra isolering, skenar vÀrmen under en sÄdan eller...??
Read more : golvvÀrmefolie | Visningar : 3506 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vattenburen golvvÀrme, kostnad?

Hejsan!

Jag har planer pÄ att installera vattenburen golvvÀrme.
Jag har absolut ingen aning om vilka delar som behövs eller kostnad.

Har rÀknat pÄ ett ungefÀr den totala golvytan, fördelat pÄ 4st stycken rum (kök, Vardagsrum, WC och Hall)
Vilket uppnÄr till 55 kvm. (bottenvÄning med uppvÀrmd kÀllare under)

Vad för delar behöver jag och vad skulle kostnaden bli i mitt fall?

Enda som krÀvs Àr att jag ska kunna göra ett rum i taget, ...
Read more : Vattenburen golvvÀrme, kostnad? | Visningar : 2120 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Pinne till vred Kelvin XK300

Hej

Pinnen till vredet finns den som reservdel? Jag har lyckats bryta av den.
Read more : Pinne till vred Kelvin XK300 | Visningar : 7576 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

byta stÀlldon

Hej. jag undrar om man mÄste stÀnga strömmen nÀr man ska byta stÀlldon?
Read more : byta stÀlldon | Visningar : 2965 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

20 kvm golvvÀrme

Hej hade tÀmk lÀgga 8 mm golvslank i kÀllaren det Àr ca 20 kvm , skulle det funka att köpa det fÀrdiga paketet pÄ 20 kvm ? eller mÄste jag ha mer Àn 1 slinga till detta ? mvh emil
Read more : 20 kvm golvvÀrme | Visningar : 12480 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Termostat stÀnger av

Mitt vÀrmegolv Àr kallt eftersom min EBECO termostat stÀnger av sÄ fort den gÄr över ca 1,5 pÄ den 7gradiga skalan.
Kan det vara fel pÄ sjÀlva termostaten eller kan det vara nÄgot annat./ Stefan
Read more : Termostat stÀnger av | Visningar : 2489 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

kelvin golvvÀrme

Kan man fÀsta kelvin kabel med smÀltlim
Read more : kelvin golvvÀrme | Visningar : 3374 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

orderstatus

Kollade min orderstatus och dÀr stÄr det avvaktande vad betyder det?? Mvh erik
Read more : orderstatus | Visningar : 3431 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

hur göra

har ett befintligt golv med bjÀlklag 2x4 tum+22mm golvspÄnskiva+golvmatta som stÄr pÄ en helgjutenplatta det Àr spÄnisolering mellan skiva och platta,kan jag lÀgga golvvÀrme direkt och vilken typ pÄ det befintliga golvet eller mÄste nÄgot tas bort eller lÀggas till?
Read more : hur göra | Visningar : 4109 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477