Aktuellt datum och tid: tis 11 aug 2026, 06:00

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

golvvÀrme i hus pÄ plint

Hej!
HÄller pÄ att flytta ett gammalt torp och har nu stÀllt det pÄ plintgrund.
Jag undrar om det Àr nÄgon idé att lÀgga in golvvÀrme i ett sÄdant golv, med tanke pÄ ev vÀrmeflykt nerÄt?
Om sÄ skulle vara fallet, vilket system kan i sÄfall rekommenderas? Vi försöker göra sÄ mycket som möjligt sjÀlva...
Mvh
Nita
Read more : golvvÀrme i hus pÄ plint | Visningar : 3077 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

MÄtt pÄ vÀndskivor?

Hej - vilket mÄtt har vÀndskivorna
almsta
Read more : MÄtt pÄ vÀndskivor? | Visningar : 2589 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vilken golvvÀrmekabel för ingjutning i betong?

Hej!

Vilken kabel ska jag ha nÀr jag ska gjuta in golvvÀrmen i betong?

MVH

Garanti

Hej
Jag Àr intresserad av eran golvvÀrme och dÄ frÀmst "VÀrmekabel Kit 1340W" för 14kvm.
- Vad gÀller för att garantin pÄ 15 Är ska gÀlla?
- Kan jag sjÀlv lÀgga kabeln och att elektriker kollar resistansen och slutkopplar?
- Det stÄr att HeatComs garanti innebÀr att HeatCom tar kostnaden för felsökning och ÄtgÀrdande av fel. Vid ÄtgÀrdande av fel, innebÀr det ta kostnaden för att bryta upp klinker, ÄtgÀrda felet pÄ kabeln, ÄterstÀlla fuktspÀrr, ...
Read more : Garanti | Visningar : 4453 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Flytspackel

Heatcom vÀrmekabel pÄ 2,9mm, hur mycket flytspackel krÀver den?

Mvh Kalle
Read more : Flytspackel | Visningar : 8375 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

kelvin lÄgspÀnning

Funkar det med kelvin lÄgspÀnning i ett flytspacklat badrumsgolv pÄ spÄnskiva och klinker, eller vad rekommenderas för bÀsta resultat? har grön skiva i golv, behöver eller rekommenderas ytterligare primer, och finns det nÄgon passande reflektorskiva att lÀgga underst?
Read more : kelvin lÄgspÀnning | Visningar : 2713 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

InbyggnadsskÄp M% + Lucka M5

Har köpt golvvÀrmepaket L8-5 av er.
Skulle vilja köpa LK inbyggnadssÄp M5 + Lucka M5, men hittar det inte pÄ er hemsida.
Har ni dessa till försÀljning?
MVH, Stefan
Read more : InbyggnadsskÄp M% + Lucka M5 | Visningar : 1967 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Hur kopplar man XK800? (Bilder!)

Hej, finns det nÄgra instruktioner eller bilder pÄ hur det skall vara kopplat i en XK800 styrbox?
Read more : Hur kopplar man XK800? (Bilder!) | Visningar : 12474 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

XK300 i icke vÄtrum

Kan jag lÀgga XK300 direkt pÄ golvgips pÄ ett vanligt hallgolv i bostaden?
Read more : XK300 i icke vÄtrum | Visningar : 8968 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Royal 120 inkoppling

Hej!
Köpte hem ett nytt styrkort till min gamla royal 120. Jag fÄr inte systemet att fungera, har kopplat in kablarna efter bilden jag fick med köpet men lysdioden gÄr inte igÄng alls nÀr jag försöker starta upp det. Skickar med en bild, har jag gjort nÄgon felkoppling trots anvisningar eller kan nÄgonting annat vara fel?

http://imageshack.us/photo/my-images/703/imag0078q.jpg/

Mvh Fredrik
Read more : Royal 120 inkoppling | Visningar : 3445 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477