Aktuellt datum och tid: tis 11 aug 2026, 07:06

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

ArnmeringsnÀt över golvvÀrmen

Hej,

Är det okay att lĂ€gga ett armeringsnĂ€t ovanför vĂ€rmeslingan i samband med att man lĂ€gger flytspacklet ovanför.

Med vÀnlig hÀlsning
HÄkan
Read more : ArnmeringsnÀt över golvvÀrmen | Visningar : 7520 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Programmerbar HC10 Termostat

Hej!
Jag har bestÀllt en Programmerbar HC10 Termostat för golvvÀrme dÄ jag byter min 18Är gamla termostat.
min frÀga Àr:
OM GOLVGIVAR KABELN SOM ÄR MED DEN NYA GIVAREN BEHÖVER KAPAS PÅ LÄNGDEN NÅGOT,
pÄverkar det givarens funktion mot termostaten?

mvh. Stefan
mobilnr. 0707894341
svara gÀrna pÄ frunŽs hemmail som Àr:
ann.kjellberg@gmail.com
Read more : Programmerbar HC10 Termostat | Visningar : 25363 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Transformator

har en omformare med Art-nr 41222+913 VAR kan jag köpa en ny
Read more : Transformator | Visningar : 8313 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Reflektorskiva

Jag har precis köpt AluMat somjag kommer att lÀgga i min vintertrÀdgÄrd. Som golv kommer jag lÀgga plastmatta. MÄste jag dÄ ha Reflektorskiva? FörstÄr att det Àr bÀttre men Àr det ett mÄste?
Read more : Reflektorskiva | Visningar : 2946 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

kelvin vÀrmekabel direkt pÄ spÄnskiva?

Kan man lÀgga Kelvin vÀrmekabel direkt pÄ spÄnskiva?
Read more : kelvin vÀrmekabel direkt pÄ spÄnskiva? | Visningar : 2847 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Foliekit

Hej!

Undrar bara om golvvÀrme "Foliekit" för trÀgolv Àr komplett med termostat och det man behöver för installation?
Read more : Foliekit | Visningar : 2683 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

ON OFF

Ska lÀgga xk300 pÄ ett kÀllargolv. Kommer endast att vara igÄng vid kortare tillfÀllen/helger.
Ska jag sÀtta pÄ/stÀnga av och i sÄ fall hur?
Read more : ON OFF | Visningar : 2057 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

LK Minikretsventil M5

LK Minikretsventil M5
finns det nÄgon ventil för ett en rörssytem
Read more : LK Minikretsventil M5 | Visningar : 2175 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Trasig utrustning

Hej!
Min gamla golvvÀrmare Mod ROYAL 200 (21V vÀxelström 40W/kvadratmeter) har slutat fungera.
Slingan Àr pÄ pÄ ca 5 kvadratmeter och har en resistans pÄ 2 ohm.
Vilken moderare "matare" kan jag ersÀtta den med?
Read more : Trasig utrustning | Visningar : 7589 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i hall

Har för avsikt lĂ€gga in golvvĂ€rme i hallen. Ca 3kvm utav hallens totala 10,3kvm. Jag har klinker under den tĂ€nkta varma delen och parkett i övrigt. Underlag Ă€r spĂ„nskiva dĂ€r jag vill isolera ytterligare istĂ€llet för den gipsskiva som ligger mellan spĂ„nskiva och klinker idag. Ämnar ha fullvĂ€rme med hjĂ€lp av golvet istĂ€llet fĂ€r ett oljefyllt element, som Ă€r trasigt. Elementet drivs idag av en central anlĂ€ggning som ger el-kraft vid behov. AlltsĂ„ kan den ...
Read more : GolvvÀrme i hall | Visningar : 8055 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477