Aktuellt datum och tid: tis 11 aug 2026, 05:53

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

GolvvÀrme i Hall

Vi har tagit bort klinker frÄn golvet i vÄr hall och ska lÀgga in nytt och vi vill dÄ lÀgga in golvvÀrme pÄ samma gÄng, en snickare som jag pratade med sa att jag skulle bli tvungen att bila upp platan och isolera den med frigolit och sedan gjuta plattan igen innan vÀrmekabeln lÀggs i flytspacklet, stÀmmer det eller kan vi lÀgga direkt pÄ den befintliga plattan?
Vi har en enplanshus frÄn -69 med betongplatta ...
Read more : GolvvÀrme i Hall | Visningar : 8105 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Skivor dÀr vÀrme ej behövs

Hej!
Jag Har ett kök som ska renoveras och dÀr fÄr inte radiatorn plats. Jag funderar pÄ ert EPS-paket 20 eftersom köket Àr ca 16 kvm. Tanken som slog mig Àr att detta kan rÀcka till en liten hall ocksÄ eftersom det dessutom finns med en fördelare för tvÄ slingor. Min frÄga Àr om jag kan komplettera ert paket med ytterligare LK spÄrskivor dÀr det inte behövs vÀrmeslingor (ex under köksinredningen), eller kanske komplettera med ...
Read more : Skivor dÀr vÀrme ej behövs | Visningar : 9097 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i husvagn

Har en gammal husvagn (Hobby 620 frÄn 91) dÀr jag skulle vilja lÀgga in en nÄgons slags golvvÀrme istÀllet för befintlig (obefintlig rÀttare sagt) Truma luftvÀrme. Golvet bestÄr av board 30mm frigolit eller dylikt samt 3mm board igen. OvanpÄ detta en platsmatta. Vad förslÄr ni? All el i vagnen kommer att vara 220 volt.
Read more : GolvvÀrme i husvagn | Visningar : 3443 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

KomfortvÀrme under trÀgolv...

Hej, tÀnkte lÀgga 24v Kelvin som komfortvÀrme under ett parkettgolv i ek. Under parketten lÀgger jag stegdÀmpande foam. Underlaget Àr golvmasonit. Skall vÀrmeslingorna fÀstas pÄ masoniten, sedan foam och sedan parketten? Det Àr inga problem med att slingorna ligger ihop med foamen, eller?
Read more : KomfortvÀrme under trÀgolv... | Visningar : 9262 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Fukt spÀrr?

Hej ska lÀgga vatten buren golv vÀrme pÄ befintligt trÀgolv ska man ha nÄgon fukt spÀrr eller gÀller bara det om man lÀgger pÄ betonggolv?
Read more : Fukt spÀrr? | Visningar : 2743 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme mellan spÄnplatta och vÄtrumsmatta

Hur fixar man golvvÀrme i ett badrum med spÄnskivegolv och vÄtrumsmatta ?

GolvvÀrme och trÀgolv

Hej!

Jag bygger ny sommarstuga som ocksÄ kommer nyttjas under kalla Ärstider. Jag planerar vanligt trÀgolv-furu. Hur fungerar detta med nÄgon av era golvvÀrmemattor.

Hur tjocka plankor kan man vÀlja?

Är laminatgolv att föredra med tanke pĂ„ hur vĂ€rmen avges?

GÄr ungefÀrlig elförbrukning, exempelvis per kvadratmeter och timme vid en yttertemp av 5 grader, att uppskatta?

hÀlsningar Olle
Read more : GolvvÀrme och trÀgolv | Visningar : 9309 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Royal 200

Hej,

Jag har ett ca 10 Är gammalt golvvÀrmesystem som heter Royal 200 (Kelvin i Laholm AB), som nu inte fungerar. Det hörs att systemet slÄr pÄ, men efter 3-4 sekunder sÄ knÀpper det till igen, och jag antar att det dÄ slÄr av för golvet blir inte varmt.

Vad Àr det troliga felet? Finns reservdelar att köpa?

MVH // Leif Johansson
Read more : Royal 200 | Visningar : 8259 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Fel pÄ kelvin xk 300

Hej!
Har kelvin xk 300 golvvÀrme sats.
Har fungerat 1,5 Är perfekt, men nu helt plötsligt sÄ spelar det ingen roll om man vrider ner vÀrmen tilll 5 grader sÄ ligger den ÀndÄ och vÀrmer golvet varmt. Det gjorde den inte innan.
Vad kan vara fel?
Read more : Fel pÄ kelvin xk 300 | Visningar : 8920 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

LÄgbyggande vattenburen GolvvÀrme med klinkers

HÄller pÄ och renoverar ett hus i Danderyd och ska sÀtta in klinker i köket. Under detta har vi tÀnkt oss att ha golvvÀrme kopplat till husets vattenburna vÀrmesystem. Vilket system Àr bÀst? Rummet Àr bara 15kvm stort och vi vill undvika en hög tröskel mot de andra rummen. 8mm el 12mm verkar bÄda fungera pÄ den ytan och 8mm Àr dessutom mycket billigare men funkar det att ha pÄ den ytan?

I badrummet ska ...

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477