Aktuellt datum och tid: tis 23 jun 2026, 12:29

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

GolvvÀrme i kÀllare itannisolerad bottenplatta

Ska börja renovera i kÀllaren efter vi har drÀnerat huset med isodrÀn. Bottenplattan Àr inte isolerad och hade tÀnkt ha vattenburen golvvÀrme i den halvan av huset. GolvvÀrmen ska kopplas pÄ fjÀrrvÀrmen. Ska man lÀgga golvvÀren direkt pÄ bottenplattan och flytspackla? Hur mycket effekt kan tÀnkas gÄ förlorad i ett sÄdant fall? Sen finns ju risken att man trycker ut fukten i andra vÀggar, yttervÀggarna bör inte vara nÄgot problem men de andra vÀggarna vill ...
Read more : GolvvÀrme i kÀllare itannisolerad bottenplatta | Visningar : 21537 | Svar : 0 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme


GolvvÀrme i kÀllare

Hej
Ska renovera i kÀllaren nu ett par Är efter vi drÀnerat om huset med isodrÀn. Tanken var att ha vattenburen golvvÀrme i kÀllaren och fick tipset att gjuta in direkt i bottenplattan som inte Àr isolerad. Tanken var att fuktvandringen skulle trycka bort fukten ut i vÀggarna och sen skulle isodrÀnen ta hand om fukten.
LÄter detta som en rimlig lösning och hur mycket effekt kan man tÀnkas förlora? Ska Àven tillÀgga att golvvÀrmen ...
Read more : GolvvÀrme i kÀllare | Visningar : 23642 | Svar : 0 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme


Omprogrammering av DeviReg Smart

Hej!

Jag har inte koll pÄ vad jag har för golvgivare, sÄ jag mÀtte upp drygt 10kOhm vid 20 grader, sÄ gissar att jag har en 10kOhm vid 25 grader.
Det fanns dock flera att vÀlja bland, sÄ jag tog den första. Det verkar dock inte rÀtt, dÄ den sÀger 24 grader och det var 19,7 enligt den gamla termostaten nÀr jag stÀngde av den. SÄ jag tÀnkte att jag kanske ska vÀlja nÄgon annan ...
Read more : Omprogrammering av DeviReg Smart | Visningar : 27490 | Svar : 0 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V


Lk reglerkit s2 touch som krÄnglar

Köpte och monterade detta kit för en tid sen, Àven LK stÀlldon (no). ( bytte ut gammalt wirsbo)
VÄrat entreplan bestÄr utav 3 vattenburna slingor, som var för sig har egen termostat och stÀlldon.
Önskad temperatur stĂ„r pĂ„ 22 grader pĂ„ samtliga termostater.
Termostaterna visar aktuell temperatur pÄ 22,5 och 23 grader. Och kallar vÀl dÀrför inte pÄ vÀrme.
Aktuell temperatur i huset Àr 20,2 grader ( enl mina verisure rökdetektorer ) och 20,5 enl ...
Read more : Lk reglerkit s2 touch som krÄnglar | Visningar : 21295 | Svar : 0 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme


Trasig termostat?

Min termostat mĂ„ste stĂ„ pĂ„ minst 35 grader för att ge nĂ„gon vĂ€rme alls (hall, klinker). Är det normalt? Undrar om den drar mera el jĂ€mfört med om den skulle stĂ„ pĂ„ 20 grader och ge samma vĂ€rmeeffekt?

Tacksam för svar frÄn en som inte vill ha hÄl i plÄnboken :shock:
Read more : Trasig termostat? | Visningar : 28235 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Ny ekparkett - AluMat eller Folie

Hej,
jag totalrenoverar huset och ska ha ekparkett genomgÄende och vill dÄ ha golvvÀrme.
Ingen gjuten platta utan trÀbjÀlklag med stor krypgrund under (kall kÀllare).
Vilken typ ska jag anvÀnda och dÄ tÀnker jag pÄ vilken sort som ger bÀst effekt, AluMat eller folie
Kan/ska man lÀgga nÄt under för att "rikta" vÀrmen uppÄt?

I sovrummet ska jag ha en fastbyggd garderob - ska/kan man ha vÀrme dÀrunder?
Likadant i köket med köksö och bÀnkar ...
Read more : Ny ekparkett - AluMat eller Folie | Visningar : 30898 | Svar : 2 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V


Vredet lyser konstant

Hej

Köpte ett hus med ett sÄdant system installerat, sÀljaren sa att det var trasigt.
SÄ nu 4 Är efter köpet har jag börjat grotta i detta och kommit fram till att det Àr styrkortet.

BestÀllde ett hÀrifrÄn och installerat.

MÀtte golvet till ca 18 grader och vre temperaturen pÄ vredet till ca 18 samt tröck ner kalibreringsknappen.
Den lös rött och slockna och blinkade snabbt 3 ggr vilket jag antar Àr korrekt. NÀr vredet ...
Read more : Vredet lyser konstant | Visningar : 20208 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt


SÄ tunn som möjligt

Jag ska byta till vattenburen vĂ€rme i vardagsrummet som Ă€r 60 m2 pĂ„ bottenvĂ„ningen. Golvet bestĂ„r av betonggolv pĂ„ isolering, och pĂ„ betongen Ă€r korkoplast kvadrater som Ă€r limmade pĂ„ betongen. Kan du rekommendera en kit eller material för att golvvĂ€rmen ska bygga sĂ„ lite som möjligt i höjden. Jag ska lĂ€gga ett parkettgolv. Är det rĂ€tt att ha ett Ă„ngspĂ€rr ovanför golvvĂ€rmen, fast det ligger redan plast under d.v.s. korkoplast.

Tack för hjÀlpen, /Bill
Read more : SÄ tunn som möjligt | Visningar : 17203 | Svar : 1 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme


VattenburengolvvÀrme pÄ flytande golv

Hej,
Jag har en grund konstruktion som Àr betongplatta, isolering med bjÀlkar och sen golvspÄn ovanpÄ.
Jag vill lÀgga in vattenburengolvvÀrme med klinker pÄ. Hur ska jag gÄ tillvÀga?

Mvh
Andreas
Read more : VattenburengolvvÀrme pÄ flytande golv | Visningar : 24792 | Svar : 0 | Kategori : Byggteknik, konstruktion och regler


Klinker pÄ vattenburengolvvÀrme

Hej, vi har flytandegolv konstruktion och
vill ha vattenburengolvvÀrme med klinker pÄ.
Kan jag ersÀtta dom befintliga golvspÄnen med
spÄrade skivor och lÀgga klinkers direkt, eller
MÄste jag flytspackla uppe pÄ?
Eller Àr det sÄ illa att man mÄste gjuta upp golvet?
Mvh
Andreas
Read more : Klinker pÄ vattenburengolvvÀrme | Visningar : 27590 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


 

Logga in  •  Bli medlem


Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477