Aktuellt datum och tid: tis 11 aug 2026, 02:49

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

GolvvÀrme i hall med klinkers och parkett

Hej,

Jag har en hall pÄ 18 kvm.
innanför dörren ska det ligga klinkers 1.5 meter lÄngt och 3 meter brett.
sedan blir det parkett.
Vad ska jag ha för elvÀrmegolv?
Innaför dörren sitter det en luft/luft-vÀrmepump.

Mvh Niklas
Read more : GolvvÀrme i hall med klinkers och parkett | Visningar : 9340 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Hur mycke batteri drar 12V golvvÀrme

Hej!
Jag Àr intresserad av 12-Volts golvvÀrmesystem.
Men, det stÄr ingenstans nÄgot om hur mycket batterier eller ström de drar, 12 V?
Read more : Hur mycke batteri drar 12V golvvÀrme | Visningar : 3111 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: FuktspÀrr

Den fukt som kan komma dit Àr sigande fukt som kommer underifrÄn. En fuktspÀrr gör ingen nytta mer Àn att flytta grÀnsen pÄ hur lÄngt upp fukten kommer nerÄt i konstruktionen.
Har du ine problem med tilltrÀngande fukt i dagslÀget kommer de inte förvÀrras. Har du tilltrÀngande fukt sÄ kan man möjligen rÀdda det med en platonmatta under frigoliten.
Read more : Re: FuktspÀrr | Visningar : 3501 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Passar styboxen min vÀrmekabel?

Hej,
för ett antal Är sedan köpte jag ett lÄgvoltsgolvvÀrmesystem som skulle kunnat ha varit KELVIN XK500. I alla fall ser bilden pÄ styrboxen ut nÀstan exakt som jag minns den. Efter ett par Ärs anvÀndning utan problem, blev styrboxen överhettad nÀr det av misstag fylldes av slipdamm. Jag glömde att tÀcka över det. Jag tog sedan bort boxen, men kabeln Àr fortfarande kvar i golvet (ca 7 kvm). Jag har lÀnge letat efter detta ...
Read more : Passar styboxen min vÀrmekabel? | Visningar : 8046 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Montering av styrbox?

Jag har lÀst igenom alla medföljande instruktioner till Kelvin XK200 men kan inte hitta nÄgon information om hur styrboxen ska/kan monteras. GolvvÀrmen ska lÀggas i det nya köket och frÄgan Àr ifall styrboxen kan monteras bakom ett bÀnkskÄp, tillgÀngligt genom att man tar bort lÄdorna? Det kommer att vara en luftspalt pÄ ca 10 cm mellan bÀnkskÄpet och vÀggen men det Àr kanske inte tillrÀcklig luftcirkulation? Detta ifall styrboxen blir mycket varm med risk för ...
Read more : Montering av styrbox? | Visningar : 7762 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Leverans

Jag behöver lite saker senast torsdag den 16 juli 2009. Klarar ni detta nu under semestertid om jag bestÀller idag mÄndag den 13 juli?
Read more : Leverans | Visningar : 3361 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

KomfortvÀrme

Jag funderar pÄ att lÀgga in trÀgolv med komfortvÀrme i ett dÄligt isolerat sovrum i en sommarstuga och har funderat pÄ att anvÀnda Kelvinsystemet eftersom det inte bygger pÄ höjden.
Har tÀnkt lÀgga en ventilerande matta typ Platon under trÀgolvet eftersom undergolvet bestÄr av en dÄligt isolead betongplatta, kan Kelvinsystemet anvÀndas pÄ detta?
Är det möjligt att lĂ€gga en tunn reflekterande isolering, typ Thermoreflekt som Kelvinslingan lĂ€ggs pĂ„? Ger detta nĂ„gon pĂ„taglig effekt?
Är det ...
Read more : KomfortvÀrme | Visningar : 9031 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

LÀgga golvvÀrme i hallen

Ska renovera hallen och tÀnker lÀgga in klinker eller mer exakt svarta skiffer plattor! Hallen Àr strax under 2m bred och 3m lÄng. Idag sitter en liten radiator lÀngs ena vÀggen. Vi har vattenburen vÀrme i hela huset (radiatorer) och fjÀrrvÀrme.

:?: Nu Àr mina funderingar pÄ hur jag skall göra med golvvÀrme. Antingen slÀnga ut radiatorn och lÀgga vattenburen golvvÀrme eller behÄlla radiator och bara ha ...
Read more : LÀgga golvvÀrme i hallen | Visningar : 4384 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

LÄgvoltsgolv 60 kvm med solceller och vindkraft?

Hej,

Har tÀnkt att köpa lÄgvoltsgolv till c.a 60kvm uppdelat pÄ tre rum i kÀllare, badrum c.a 18-20kvm/tvÀttstuga c.a 16kvm/allrum c.a 18-20 kvm.
Mina frÄgor Àr följande: vad Àr skillnaden förutom spÀnningen pÄ 12-48 V? Vad vÀljer jag? Kan jag montera en trafo till 20kvm? Har betonggolv utan underliggande isolering har ni isolering att rekomendera för betong golvet? Kan man konvertera extern energikÀlla till golvslingorna ( Batteri tex. )
MÄnga frÄgor men tycker lÄgvoltsgolv Àr ...

Hur identifierar man ett Kelvin XK / Royal system?

Jag har ett gammalt kelvin royal system i mitt hus som har slutat att fungera. hur vet jag vilken modell jag har?
Read more : Hur identifierar man ett Kelvin XK / Royal system? | Visningar : 9879 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477