Aktuellt datum och tid: tis 11 aug 2026, 04:56

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

golvvÀrme med elpatron

Hej
Skall bygga till en sommarstuga som vÀrms upp med direktverkande el. TÀnker mig en gjuten platta. Vill gÀrna ha golvvÀrme. Kan man ansluta en 30 liters vvb och en cirkulationspump. Kanske Àr bÀst med elpatron. Finns det nÄgot fÀrdigt kitt
Är det nĂ„gon förtjĂ€nst med att gjuta in rören i plattan eller bĂ€ttre med ett system som ligger ovanpĂ„ bottenplattan
Read more : golvvÀrme med elpatron | Visningar : 12632 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme kÀllare

Hej

Vill lÀgga el-vÀrme i kÀllargolvet i ett badrum (ca:5kvm) och tvÀttstuga (ca:5kvm).
Huset Àr byggt 1970, vad behöver jag tÀnka pÄ?
FuktspĂ€rrar? Är det endast i dusch utrymmet man behöver Ă„ngspĂ€rr?

Är rĂ€dd för att golvvĂ€rmen "drar" upp fukt i grunden.

Med vÀnlig hÀlsning,
Daniel
Read more : GolvvÀrme kÀllare | Visningar : 14812 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

DiffusionsspÀrrade slangar

Är slangarna till golvvĂ€rmepaketen diffusionstĂ€ta?
Read more : DiffusionsspÀrrade slangar | Visningar : 2920 | Svar : 2 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Defekt XK160

Jag har just installerat ett XK160-system i ett nybygge, men nÄgot Àr fel i styrboxen. Kabeln Àr hel och jag har mÀtt resistansen till cirka 3 ohm, vilket stÀmmer med installationsanvisningarna. SpÀnningen till slingan Àr 4,3 V utan slinga och 0,1 V med slingan inkopplad. Enligt anvisningarna ska spÀnningen vara 16 V. Vad kan felet bero pÄ?
Read more : Defekt XK160 | Visningar : 11806 | Svar : 2 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Folie mellan rum?

Vi ska lÀgga golvvÀrmefolie i ett sovrum. Vi ska sÀtta upp en vÀgg med dörr i anslutning till det sovrummet sÄ att det blir en liten hall utanför (ca 1.5 kvm). Kan vi lÀgga en kortare vÄd av folien i hallen och koppla ihop det med kabel under tröskeln till resterande folie i det större rummet eller funkar det inte att göra sÄ?

Mvh Lotta
Read more : Folie mellan rum? | Visningar : 12075 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

Reflektorskiva till vÀrmekabel

GÄr det att anvÀnda reflektorskivorna till vÀrmekabelkiten den 2,9 mm tunna kabeln och hur mycket ska det spacklas ovanför kabeln till ett klinker eller terrakottagolv?
Read more : Reflektorskiva till vÀrmekabel | Visningar : 11127 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

ElvÀrme - shunt?

Hej. Bor i en Àldre lÀgenhet med vattenburna vÀrmeelement. köket byggdes om och diskbÀnken placerades framför fönstret varför det elementet togs bort. NÀsta Àgare slog ihop ett sovrum med köket och satte dit en balkong varför Àven det element som satt nedanför det fönstret togs bort och ersattes med ett mindre element vid sidan av. LÀgenheten ligger högst upp. Ovanför Àr en kall rÄvind. LÀgenheten ligger i Ànden av fastigheten vilket gör att det blir ...
Read more : ElvÀrme - shunt? | Visningar : 11083 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Köra 12/48V pÄ 240V slinga

Hej

SlÀngde ut mina hantverkare i helgen. Klinkergolv Àr lagd med en
Ca 70 meter lÄng slinga, mÀrket pÄ slingan Àr antingen Biltema
Eller Ebeco. Vet ej och kan inte ta reda pÄ det. Givare och termostat
Försvann lika snabbt som hantverkare.

FrÄga....kan man pÄ ovan slinga koppla pÄ systemet med 12/48V? ??

SvÄrt eller enkelt eller omöjligt? ??

Om möjligt....hur gÄr man tillvÀga, vilka grejer behöver jag? ???

Kensa
Read more : Köra 12/48V pÄ 240V slinga | Visningar : 8838 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Slinga i hallen.

Ska lÀgga golvvÀrme i hallen o har dÄ en fundering. Har parkett dÀr nu o ska lÀgga klinkers tÀnkte jag. det ligger nu spÄnskiva som botten o den fÄr nog ligga kvar dÀr oxÄ. tÀnkte Àven dra pÄ tÀtskikt pÄ skivan före ja börjar göra nÄ mycke ingrepp. MEN mÄste ja sedan lÀgga en plÄt ovanpÄ tÀtskiktet för att undvika att vÀrmespridningen Àven blir nerÄt eller hur ska ja göra?
Read more : Slinga i hallen. | Visningar : 8689 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Manualer för golvvÀrme

Finns det manualer/installationsanvisningar för KELVIN XK500
Read more : Manualer för golvvÀrme | Visningar : 4180 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477