Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 23:32

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

GolvvÀrme

Jag undrar vad som Àr korrekt och fackmÀssigt utfört gÀllande golvvÀrme i bad- och tvÀttrum.
Vi har spÄnskivor ca 22 mm pÄ golvet ( 8 m2) som underlag. PÄ det har fiman vi anlitat lagt rörhÄllarskenor och rör som Àr ca 12 mm, utan att prima innan.
överenskommelsen var igentligen golvvÀrmeskivor. Finns del golvskivor för 12mm rör??
PÄ detta las animeringsnÀten och sedan fiberförstÀrkt flytspackel. MÄnga sÀger att animeringsnÀten skulle ligga under rören och nÄgra ...
Read more : GolvvÀrme | Visningar : 23722 | Svar : 1 | Kategori : Byggteknik, konstruktion och regler

Re: Nytt styrkort

TvÄ blink indikerar att nÄgot Àr fel pÄ slingan. Störst chans Àr att den Àr avkortad för mycket nÀr den lades. Det Àr förmodligen dÀrför ditt gamla kort gick sönder, dÄ det fick arbeta mycket hÄrdare Àn vad det vanligtvis skulle.
Vad man behöver göra i sÄfall Àr att koppla pÄ transformatorn direkt pÄ slingan, mÀta strömmen i slingan med en tÄngamperer meter, sedan byta ut transformatorn mot en som Àr speciallindad.
Read more : Re: Nytt styrkort | Visningar : 9130 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Ingjutning i betongplatta alt. klinkerfix

Hej,
Jag planerar för en utbyggnad med isolerad platta pÄ mark. Utbyggnaden, som blir 5 kvm kommer endast att rymma en liten bastu och en dusch. Hela golvet kommer att beklÀdas med klinker och jag vill naturligtvis ha golvvÀrme. Det som Àr aktuellt i mitt fall Àr nÄgon form av elvÀrme. Har dock lite funderingar kring vilket val som Àr bÀst för mig. DÄ lavarna i bastun utgör en stor del av golvytan (drygt ca ...
Read more : Ingjutning i betongplatta alt. klinkerfix | Visningar : 4894 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: Termostat

K1 termostaten har ingen jordpunkt, utan du kopplar jorden direkt till vÀrmekabelns jord/skÀrm.
Read more : Re: Termostat | Visningar : 13049 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: garanti för för Alu Mat golvvÀrme

10Ärs produktgaranti pÄ golvet, och 3Ärs garanti pÄ termostaterna.
Read more : Re: garanti för för Alu Mat golvvÀrme | Visningar : 4522 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Renovering av kök...

Renoveringen av vÄr kök Àr i planeringsstadiet och funderar pÄ att lÀgga vattenburen golvvÀrme.
Ytan Àr 20 kvm och det finns vattenburen vÀrmesystem idag,(golv=lÀttbetong).
Behöver hjÀlp med att vÀlja rÀtt rördiameter till golvvÀrmen.
Tack för svar.
Read more : Renovering av kök... | Visningar : 8606 | Svar : 1 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

Re: garanti för folie kit för trÀgolv

2 Ärs garanti gÀller!
Read more : Re: garanti för folie kit för trÀgolv | Visningar : 4721 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: GolvvÀrme i hundlÄdorna pÄ bilen.

Vi har inte nÄgon lösning till detta, men det finns vÀrmemattor man kan plugga in i cigarettuttaget pÄ bilen.

http://www.lundhs.com/varmematta-12v-p-163-c-194.aspx
Read more : Re: GolvvÀrme i hundlÄdorna pÄ bilen. | Visningar : 4346 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: GolvvÀrme

Det Ă€r inte optimalt att göra sĂ„... Är det elektrisk golvvĂ€rme skulle jag direkt avrĂ„da frĂ„n att bygga pĂ„ med ytterligare 14 mm...
Read more : Re: GolvvÀrme | Visningar : 17558 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: saccosÀckar

Det beror lite pÄ material i golvet och knstruktionen.
Är det ett betonggolv med ingjuten golvvĂ€rmekabel och klinker ovanpĂ„ det Ă€r det inga problem.
Är det ett parkettgolv med golvvĂ€rmefolie eller liknande elektrisk golvvĂ€rme under bör man undvika saccosĂ€ckar pĂ„ golvet.
Read more : Re: saccosÀckar | Visningar : 4159 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477