Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 11:41

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

ÄterförsÀljare

Hej finns det nÄn ÄterförsÀljare i umeÄ ?
Read more : ÄterförsÀljare | Visningar : 2764 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Flödesriktning

Det stÄr i monteringsanvisningen till LK minikretsventil M5.
Att vattenflödet ska gÄ igenom slingan innan det kommmer till ventilen. Det tycker jag lÄter konstigt. Ventilen ska vÀl se till att temperaturen pÄ vattnet kyls av returen om det Àr för varmt.... TÀnker jag fel?
Read more : Flödesriktning | Visningar : 7456 | Svar : 3 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

Re: kalvin vÀrmekabel

Ja, det kan man.
Read more : Re: kalvin vÀrmekabel | Visningar : 6827 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: Foliekit

Ja Foliekit Àr komplett med termostat kopplingar tape mm...

:!: Det du mer behöver som inte ingÄr Àr Reflektorskivor/underlag och golvet att lÀgga ovanpÄ...
Read more : Re: Foliekit | Visningar : 2610 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

VattenburenvÀrme i hall med torpargrund

Hej,
VÄr hall pÄ ca 5 kvm skall renoveras. Idag Àr det torpargrund med trÀbjÀlklag. FrÄgan Àr vilken isolering som behövs samt vilket system man skall vÀlja? Planen Àr att lÀgga klinkers överst och det Àr ett vattenburet element som skall ersÀttas.
Mvh Per
Read more : VattenburenvÀrme i hall med torpargrund | Visningar : 7287 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vattenburen golvvÀrme i kök med trÀgolv

Hej,
Jag har ett kök pÄ ca 25 kvm som skall renoveras. Idag finns tvÄ vattenelement under fönster, vilka jag tÀnkt att ta bort.
Min frÄga Àr, vilket system skall man vÀlja? Jag vill helst slippa att gjuta. Golvet jag tÀnkt lÀgga överst Àr ett parkett eller laminatgolv pÄ 14 mm. LÄgt pris Àr alltid viktigt.
Sen undrar jag var fuktspÀrren skall ligga?
Mvh Per
Read more : Vattenburen golvvÀrme i kök med trÀgolv | Visningar : 8103 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: ArnmeringsnÀt över golvvÀrmen

JadÄ, gÄr bra att göra sÄ.
Read more : Re: ArnmeringsnÀt över golvvÀrmen | Visningar : 7326 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: TrÄdlöst

Hur lÄngt signalen faktiskt nÄr beror mycket pÄ husets konstruktion (trÀ eller sten vÀggar mm). Normalt skall det inte vara nÄgra problem att fÄ signal i hela huset. Visar det sig att nÄgon termostat kommer för lÄngt frÄn mottagaren kan man sÀtta en repeter pÄ halva vÀgen som förstÀrker signalen.
Read more : Re: TrÄdlöst | Visningar : 2559 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: VĂ€rme i friggebod o "snickarbo"?

SÄdana utrymmen som kanske inte alltid hÄlls frostfria Àr det vanligast att man anvÀnder elektrisk golvvÀrme.

För dina tvÄ utrymmen skulle jag vÀlja
VĂ€rmekabel Strong 1375W och VĂ€rmekabel Strong 1700W.

Den relativt höga effekten per kvadratmeter Àr för att fÄ ett golv som blir varmt relativt fort nÀr man höjer vÀrmen.
Read more : Re: VÀrme i friggebod o "snickarbo"? | Visningar : 7780 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

trÀgolv med vattenburet

Hej
Vi har ett hus frÄn -35 och ska lÀgga vattenburet.
DĂ€r finns radiatorer i alla 3 rummen,
I botten Àr det trÀgolv och ett av rummen har plastmatta ovanpÄ trÀet, ett annat har laminat ovanpÄ trÀgolvet.
Vi vill bevara det gamla trÀgolvet. Och önskan Àr klinkers som golvmaterial.
Men vissa sÀger att trÀ och klinkers Àr att be om problem.?
Hur ska jag göra om jag har trÀ i botten,
vill bevara gölvet det ...
Read more : trÀgolv med vattenburet | Visningar : 8757 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477