Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 12:44

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

kombinerat doslock till K1-E16 & lysknapp

Hej,

Jag har monterat tvÄ infÀllda apparatdosor intill varandra sÄ som man ska kunna göra.

Vill veta om det finns kominerat doslock som kan tÀcka bÄde lysknapp och intillliggande termostat K1-E16.

Med VĂ€nlig HĂ€lsning

HÄkan Eriksson
Read more : kombinerat doslock till K1-E16 & lysknapp | Visningar : 2141 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

lÄg höjd

Har ni nÄgon (folie ?) som kan anvÀndas i en husbil direkt ovanpÄ golvet dÀr det Àr ytterst liten fri höjd upp till skÄpens nederkant. En folie som man eventuellt skulle kunna lÀgga enbart en vanlig matta ovanpÄ ?
Read more : lÄg höjd | Visningar : 2869 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Hur ska elen kopplas till xk300

Hur ska elen kopplas till transformatorn pÄ xk300? bilder tack
Read more : Hur ska elen kopplas till xk300 | Visningar : 12916 | Svar : 1 | Kategori : Kelvin

Re: alumat

Man ska lÀgga Reflektorskiva direkt pÄ spÄnskivan, innan man lÀgger AluMat.
Read more : Re: alumat | Visningar : 7953 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: HÄl pÄ golvÀrmeslang

Jag mailade LK med din frÄga och fick detta som svar:

"Dim 22? Mig veterligen finns det ingen tillverkare som anvÀnder dim 22. TyvÀrr Àr det enda rÀtta att plocka fram bilningsmaskinen och fÀlla in en skarv.
Innan det pÄbörjas Àr det lÀmpligt att sÀkerstÀlla att man fÄ tag i en bit rör samt tvÄ st skarvnipplar i lÀmplig dim. Innan golvet Äterlagas ska röret provtryckas."
Read more : Re: HÄl pÄ golvÀrmeslang | Visningar : 2724 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: GolvvÀrme laminat

Det lÄter utmÀrkt.
Jag kan dock rekommendera att lÀgga nÄgon slags lump-papp eller foam ovanpÄ kablarna innan golvet lÀggs för att skydda ytterligare. ;)
Read more : Re: GolvvÀrme laminat | Visningar : 7655 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrmepaket L8-5 med LK Minikretsventil M5

Hej,

Jag skall bygga in golvvÀrme i entren i mitt vÀldigt vÀlbyggda 50-talshus med kÀllare. Entrén har tidigare haft plastmatta ovanpÄ ett lackat robust trÀgolv, dÀr mattan nu Àr borttagen. Total yta Àr ca 3,75m2 (ca 2,2x1,7m). Tanken var först att lÀgga/smÄltlimma en elslinga, T2 röd, direkt pÄ golvet och sedan gjuta fiberarmerad flytspackel ca 15mm och sedan lÀgga klinker direkt ovanpÄ. Detta med tanke pÄ att jag har en kÀllare under och att det ...
Read more : GolvvÀrmepaket L8-5 med LK Minikretsventil M5 | Visningar : 9212 | Svar : 4 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

Re: 20 kvm golvvÀrme

Hej Emil,

Det gÄr bra att köra pÄ det systemet! Dock Àr det en för stor yta att endast ha en (8mm) slinga pÄ dÄ det blir för högt tryckfall, samt att vattnet hade hunnit bli kallt innan det runnit tillbaka i returen.
SÄ i ett 20kvm paket rÀknar man med att ha 4 slingor.

Vill du inte ha sÄ mÄnga slingor kan du vÀlja ett 12mm paket, dÄ behöver du endast 2 slingor. Dock ...
Read more : Re: 20 kvm golvvÀrme | Visningar : 7329 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: trÄdlös golvvÀrmereglering

ICS -systemen Àr bakÄtkompatibla med system frÄn början av 80-talet. SÄ jag tror inte det borde vara nÄgra problem!

Vad har du för stÀlldon, fördelare, osv?
Read more : Re: trÄdlös golvvÀrmereglering | Visningar : 10029 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: ErsÀtta Ardex termostat med K1?

Ja det funkar utmÀrkt sÄ lÀnge du kan byta golvgivaren samtidigt.

VÄra K1 termostater anvÀnder en 10kOhms golvgivare.
Read more : Re: ErsÀtta Ardex termostat med K1? | Visningar : 11851 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477