Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 05:07

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

Re: radiator krets

Ja, vÄrt L12-5 eller L8-5 paket kan du koppla in direkt pÄ din radiatorkrets, -Förutsatt att du har tvÄrörs-sytem i huset. De tvÄ systemen Àr till för ca 5kvm, har du en större yta behöver du en M60 shunt för att fÄ en bra cirkulation i systemet. M60 Shunten ingÄr i dom större paketen gÄr att ansluta till bÄde tvÄ- och enrörs -system.

Torktiden brukar man sÀga Àr ca 3-4 veckor.
Read more : Re: radiator krets | Visningar : 11280 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Fel pÄ Àldre Kelvin system

Har ett Kelvin Royal 300 system frÄn 1999, det Àr med gul trÄd. För nÄgra dagar sedan blev golvet riktigt kallt vilket inte Àr sÄ mysigt nu nÀr det börjar bli riktigt kallt ute :cry: . Jag har felsökt pÄ slingan och den ligger pÄ ca 3 ohm. Det Àr 32,7V AC frÄn transformatorn. Om jag mÀter med voltmeter dÀr slingan ansluts ligger den ...
Read more : Fel pÄ Àldre Kelvin system | Visningar : 11097 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Re: ON OFF

Ja det kan du göra, finns en on/off knapp pÄ styrboxen. Det gÄr bra att koppla pÄ en timer ocksÄ.
TÀnk pÄ att det kan ta upp till ett dygn att fÄ golvet varmt, beroende pÄ hur stor yta vÀrmekabeln installeras pÄ.
Read more : Re: ON OFF | Visningar : 8116 | Svar : 0 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

FlytSpackel + laminatgolv + Kabelkit 1340W FlytSpackel + laminatgolv + Kabelkit 1340W

Hejsan! Jag behöver akut hjÀlp av er mer erfarna o mer kunniga. Jag hade tÀnkt renovera om mitt förrÄd som Àr pÄ 13 kvadratmeter. Grunden Àr betong. SÄ jag undrar dÄ om de gÄr att anvÀnda sig av GolvvÀrmebutikens VÀrmekabel Kit 1340W (el driven) kombinerat med Flytspackel och med Laminatgolv. Ett snabbt svar skulle uppskattas enormt!

Tack pÄ förhand / Morat
Read more : FlytSpackel + laminatgolv + Kabelkit 1340W | Visningar : 11664 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

Re: Programmerbar HC10 Termostat

Det Àr ingen fara att kapa kabeln!
Read more : Re: Programmerbar HC10 Termostat | Visningar : 25238 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: Royal 120 inkoppling

Det ser rÀtt ut enligt bilden.
Prova mÀt och se om transformatorn ger nÄgon spÀnning ut pÄ kortet. LÄter som om det skulle kunna vara den som lagt av.
Read more : Re: Royal 120 inkoppling | Visningar : 7791 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Re: InbyggnadsskÄp M5 + Lucka M5

InbyggnadsskÄp + lucka kostar 150:- + frakt. Vi skickar med en retursedel sÄ du kan returnera vÀggkÄpan och vÀggfÀstet ocksÄ.
Kan jag fÄ ditt ordernummer pÄ din senaste bestÀllning sÄ lÀgger jag in en order Ät dig.
Read more : Re: InbyggnadsskÄp M5 + Lucka M5 | Visningar : 2028 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: GolvvÀrme i husvagn

GolvvÀrme i husvagn brukar vara folie lösningar.
Hur stor yta Àr det och vill du driva det pÄ 230V eller 24V?

VarmaMattan kan ocksÄ vara ett alternativ för husvagn.
Read more : Re: GolvvÀrme i husvagn | Visningar : 3122 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: GolvvÀrme i hall

Det Àr ett VÀrmekabel Kit du skall anvÀnda men varför vill du koppla golvvÀrmen till centralstyrningen?
Termostaten skall utföra det du vill Ă„stadkomma sĂ„ jag skulle nog koppla direkt till fas och nolla. Även om det sĂ„klart gĂ„r att göra som du tĂ€nkt förutsatt att det Ă€r 230V AC du fĂ„r i kablarna.

:!: Ett problem för dig kan vara att du skall vÀrma ett relativt stort ...
Read more : Re: GolvvÀrme i hall | Visningar : 8342 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Reglerbox 24 v

Hej!
Exakt var ska vÀrmekablarna föras in i reglerboxen? Genom gallret? Hittar inga hÄl för kablarna. :oops:
Read more : Reglerbox 24 v | Visningar : 8925 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL LÄgvolt

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477