Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 06:52

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

Re: Fukt spÀrr?

FuktspÀrr Àr nÄgot ni skall anvÀnda om det Àr ett vÄtrum, oavsett golvvÀrme eller material i bjÀlklaget.
Är det Ă„ngspĂ€rr du funderar över sĂ„ rekommenderar ofta leverantörer av trĂ€golv att man lĂ€gger en Ă„ngspĂ€rr mellan golvvĂ€rmen och det nya trĂ€golvet (det anges inget om typ av underlag)
ÅngspĂ€rren Ă€r inget som har med funktionen av golvvĂ€rmen att göra utan krav som kommer frĂ„n leverantörerna av golv.
Read more : Re: Fukt spÀrr? | Visningar : 2895 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: golvyta

Net-KIT 4 lÄter som ett utmÀrkt val till den ytan.
Read more : Re: golvyta | Visningar : 2878 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Byta termostat utan att byta golvsensor

Hej!

Har golvvÀrme i badrummet dÀr termostaten Àr trasig, en T2Floortemp, dessa gÄr inte att fÄ tag pÄ lÀngre och enligt Elot gÄr det inte att byta till annan termostat pga de byt givare frÄn 100K till 10K.
Tror ni att det skulle fungera med följande termostat utan att byta givare: http://golvvarmebutiken.se/catalog/prod ... cts_id=131

GolvvÀrmen fanns bÀr jag köpte huset sÄ jag vet inte om det Àr möjligt att ...
Read more : Byta termostat utan att byta golvsensor | Visningar : 54134 | Svar : 2 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

Vattenburen golvvÀrme i badrum

Hej

Jag har ett badrum med 600c/c reglar. Vilket dimension ska jag anvÀnda pÄ rören och har ni nÄgot fÀrdigt paket som kan anvÀndas direkt pÄ reglar?

En annan frÄga Àr om ni har en lösning pÄ att köra vattenburen golvvÀrme pÄ elpatron? Anledning Àr att vi om nÄgra Är troligtvis gÄtt frÄn el till vattenburen vÀrme..

Tack / Daniel
Read more : Vattenburen golvvÀrme i badrum | Visningar : 3358 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Kan man bygga ut GolvvÀrmepaket L12-30

Hej!
Om man börjar med GolvvÀrmepaket L12-30, kan man senare bygga ut det för ytterligare slingor med ytterligare fördelare? Jag har tre rum dÀr jag vill ha vattenrör i 3 slingor men i en framtid kan jag vilja koppla pÄ ytterligare upp till 3 slingor.
/Al
Read more : Kan man bygga ut GolvvÀrmepaket L12-30 | Visningar : 17795 | Svar : 1 | Kategori : Byggteknik, konstruktion och regler

Re: ingen ström frÄn kretskort till plint

Systemet mÄste vara kopplat till golvvÀrmekabeln för att slÀppa fram ström.
Testa Àven utan att ha mÀtinstrument kopplat pÄ plinten dÄ mÀtinstrumentet stör systemet.

OM boxen Àr kopplad till kabeln och vredet ÀndÄ inte lyser kan man kontrollera kopplingen av vÀrmekabeln sÄ man sÀkerstÀller att det Àr kontakt och kopplat pÄ rÀtt sÀtt.
100% av systemen testas innan leverans.
FÄr ni inte ordning pÄ det sÄ ring oss sÄ hjÀlper vi er att felsöka via ...
Read more : Re: ingen ström frÄn kretskort till plint | Visningar : 7883 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme frÄn 60-talet

Har ett hus byggt -67 dÀr det finns golvvÀrme. Den laddes in nÀr huset byggdes vilket gör att den har nÄgra Är pÄ nacken. Den fungerar trots detta. Transformator som anvÀnds Àr varm och och lÄter en massa, jag misstÀnker att den drar mer ström Àn den egentligen gör nytta. Min tanke var att byta ut allt till nÄgot modernare men att anvÀnda mig av vÀrmeslingorna som finns.
Jag undrar om nÄgon kan ge lite ...
Read more : GolvvÀrme frÄn 60-talet | Visningar : 22489 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

Re: GolvvÀrme

Hej,

Till rummet med parkettgolv Àr det AluMat alternativt GolvvÀrmefolien som skall anvÀndas.
GolvvÀrme för trÀgolv

Till de andra rummen skulle jag anvÀnda vanlig vÀrmekabel 230V som gjuts in i flytspackel.
VĂ€rmekabel Kit
Read more : Re: GolvvÀrme | Visningar : 8890 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Alumat eller folie i en friggebod

Hej, skall lÀgga in golvvÀrme i en isolerad friggebod 10m2. Skall man vÀlja Alumat eller folie? LÀgger man foam ovanpÄ golvvÀrmen innan laminatgolvet?
Mvh toned
Read more : Alumat eller folie i en friggebod | Visningar : 43310 | Svar : 1 | Kategori : VÀlja golvvÀrmesystem

Är termostaten trasig?

Hej!

Vi flyttade in i vÄrt hus för ca 6 veckor. Det har visat sig att golvvÀrmen i badrummet och tvÀttstugan endast fungerar om man sÀtter temperaturen pÄ max. Har man valt nÄgot annat Àn maxvÀrme sÄ kommer ingen vÀrme alls. Det blir ju sÄklart onödigt varmt/dyrt med maxvÀrme hela tiden.
Vad kan vara fel? Är det termostater som Ă€r trasiga? NĂ„got annat? Är inte sĂ„ hĂ€ndig sjĂ€lv, men Ă€r det nĂ„got jag kan undersöka ...
Read more : Är termostaten trasig? | Visningar : 17513 | Svar : 2 | Kategori : GolvvĂ€rme EL 230V

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477