Aktuellt datum och tid: lör 08 aug 2026, 08:06

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

Re: IsolationsmÀtning vÀrmegolv?

Jo det Àr viktigt med isoleringsmÀtning för resistansvÀrdet kan vara perfekt Àven om isoleringen Àr totalförstörd pÄ vÀrmekabeln.
Och det visar sig dÄ lÀttare med en isolationsmÀtning som utförs med hög spÀnning.
Read more : Re: IsolationsmÀtning vÀrmegolv? | Visningar : 29840 | Svar : 0 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V

Re: golvsensor förlÀnga sladd?

2-4 meter förlÀngning av termostatkabeln har ingen betydelse för noggranheten förutsatt att skarvningen Àr bra gjord, tex lödd.
Read more : Re: golvsensor förlÀnga sladd? | Visningar : 13337 | Svar : 0 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme

Frysskyddad golvslinga

Hej,

Jag har en altan som jag funderar pÄ att ersÀtta med ett uterum med mycket glas. Ett alternativ Àr att köra en budgetlösning med halvbra isolering och sedan lÄta den effektiva bergvÀrmen vÀrma upp rummet med en golvvÀrmeslinga. Om det Àr riktigt kallt ute skulle vi kunna klara oss utan uterummet och lÀmna det ouppvÀrmt.

GÄr det att hÀlla glukol eller annat frysskydd i radiatorvattnet? Vi har NIBE 1235 bergvÀrmepump, vanliga radiatorer och LK:s ...
Read more : Frysskyddad golvslinga | Visningar : 12149 | Svar : 10 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme pÄ balkongen?

Hej!

Jag undrar om man kan lÀgga golvvÀrme pÄ balkongen.
Har en inglasad balkong pÄ cirka 10 kvm som vi funderar att lÀgga golvvÀrme samt klinker pÄ. GÄr det?
Read more : GolvvÀrme pÄ balkongen? | Visningar : 5057 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: LÀgga Kelvin golvvÀrme ovanpÄ befintligt golv?

Ja det gÄr bra att göra sÄ, förutsatt att ditt befintliga golv upfyller idag gÀllande byggnormer.
Read more : Re: LÀgga Kelvin golvvÀrme ovanpÄ befintligt golv? | Visningar : 331291 | Svar : 0 | Kategori : Vanliga frÄgor

Re: XK160-kort kompatibelt med mitt Royal 160?

Ja, Styrkort XK160 Àr kompartibelt med Royal 160 boxarna.

//Martin
Read more : Re: XK160-kort kompatibelt med mitt Royal 160? | Visningar : 17191 | Svar : 0 | Kategori : Kelvin

frÄgor om förlÀggning av golvvÀrme!

Hej,

Jag hÄller pÄ att lÀgga golvvÀrme (LK 16) och undrar hur lÄngt ifrÄn vÀggarna slingan skall vara. Jag har försökt pÄ nÀtet men jag hittar inget.

Sedan undrar jag om det blir lagom med 24cm mellan rören.

Och om man skall lÀgga det under köksinredning.

/N
Read more : frÄgor om förlÀggning av golvvÀrme! | Visningar : 17756 | Svar : 8 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme - vilket system skall man vÀlja?

Hej,

Vi hÄller pÄ och renoverar badrum med allt vad det innebÀr, vd gÀller golvvÀrme har vi fastnat för den vattenburna tekniken. Jag har nu offerter baserat pÄ Roths och FloreeŽs system.

Jag blir konfunderad dÄ jag jÀmför antalet meter slang för de olika alernativen, Roth offererar 170 m och Floree 70 m, dimensionen Àr densamma 12 mm. Florees slang ligger i aluminiumbeklÀdda medan Roths placerar i plastgjutna fixturer. Kan detta förklara den stora skillnaden ...
Read more : golvvÀrme - vilket system skall man vÀlja? | Visningar : 9513 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Re: Byte av radiatorer till golvvÀrme?

janne skrev:
Vad finns det för nackdelar?

Det finns inga nackdelar.... :D
Read more : Re: Byte av radiatorer till golvvÀrme? | Visningar : 57124 | Svar : 3 | Kategori : VÀlja golvvÀrmesystem

GolvvÀrme och trÀgolv, hur begrÀnsa max 27grader?

Hej!

Vi har ett blandat system hemma som efter renovering kommer att bestÄ av:

* Radiatorer (vatten)
* Vattenburen golvvÀrme och klinkers
* Vattenburen golvvÀrme ooch trÀgolv

Hur gör man för att i detta system begrÀnsa yttemperaturen pÄ trÀgolvet till max 27grader för slingorna under trÀgolvet (som jag har förstÄtt det sÄ Àr 27 grader maxtemperatur som trÀgolvtillverkarna tillÄter)?
Huset Àr gammalt sÄ nÀr det Àr riktigt kallt kommer maxtemperaturen att behöva begrÀnsas (kommer behÄlla ...

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477