Aktuellt datum och tid: mÄn 22 jun 2026, 17:10

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

Flytande golvvÀrme frÀsning

Hej jag har lite funderingar kring om jag kan frÀsa ned golvvÀrme slang i mitt flytande golv? SpÄnskivorna ligger pÄ 10cm cellplast. SpÄnskivan Àr 22mm.FrÀsdjupet skulle vara 16mm. Skulle jag försvaga spÄnskivan för mycket? Det blir antagligen laminatgolv över spÄnskivan.Vill om möjligt inte höja golvet.
Read more : Flytande golvvÀrme frÀsning | Visningar : 10803 | Svar : 2 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


GolvvÀrme i kÀllaren

Hej!
Efter att ha rivit ut oljepannan har vi frigjort ett ca 15 m2 stort utrymme i kÀllaren för ett nytt badrum. Golvet kommer behöva gjutas/flytspacklas om och dÄ Àr frÄgan om vi ska passa pÄ att lÀgga golvvÀrme. Det vore ju sÄ skönt med ett varma golv! NÀr jag har hört mig för sÀger de som vet att jag blir tvungen att bila upp golvet, grÀva ur 50 cm, lÀgga isolering, grus mm. ...
Read more : GolvvÀrme i kÀllaren | Visningar : 10667 | Svar : 2 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


Re: NÀr kan jag koppla pÄ golvvÀrmen?

Man bör vÀnta ca en mÄnad frÄn det att man lagt klart golvet. Detta pÄ grund av att vÀrmen annars gör att fix och fog torkar för snabbt.
Read more : Re: NÀr kan jag koppla pÄ golvvÀrmen? | Visningar : 267305 | Svar : 0 | Kategori : Vanliga frÄgor


 

Logga in  •  Bli medlem


Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477

cron