Aktuellt datum och tid: ons 24 jun 2026, 23:28

News News of forum.golvvarmebutiken.se

Site map of forum.golvvarmebutiken.se » Kategori : forum.golvvarmebutiken.se

Forumet om golvvÀrme.

GolvvÀrme L8-5 elpatron?

Hej!

Har köpt mig ett paket L8-5. Men jag undrar om det gÄr att koppla pÄ elpatron sÄ man fÄr komfortvÀrme pÄ sommaren?
/Rixx
Read more : GolvvÀrme L8-5 elpatron? | Visningar : 13126 | Svar : 1 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme


Var placera styrboxen?

Hej! Det stĂ„r att man KAN placera styrboxen (Kelvin XK300) i ett annat rum om man vill. Men FÅR man placera den i tex en tvĂ€ttstuga (vĂ„tutrymme) ca 1 meter upp pĂ„ vĂ€ggen? Det Ă€r en vĂ€gg ganska lĂ„ng bort frĂ„n duschkabin och tvĂ€ttstĂ€ll.
DÀr sitter reglageboxen till bastun sÄ det vore fint att ha styrboxen för golvvÀrmen ocksÄ dÀr. Mvh/ MartinB
Read more : Var placera styrboxen? | Visningar : 13092 | Svar : 1 | Kategori : Kelvin


GolvvÀrme i liten toalett

Vi ska renovera en liten toalett och lĂ€gga klinker med golvvĂ€rme. Vad blir bĂ€sta system med en kabelförlĂ€ggningsyta pĂ„ max 1,175 kvadratmeter? Kelvin-systemet ger lite olika besked i sina beskrivningar. Det stĂ„r pĂ„ minsta kabeln att den Ă€r för 1-2 kvadrat fullvĂ€rme men i monteringsbeskrivningens tabell sĂ„ börjar det pĂ„ drygt tvĂ„ kvadrat för FULLVÄRME... http://golvvarmebutiken.se/partnerfiles ... tering.pdf Jag blir inte heller rekommenderad detta system som alternativ i GolvvĂ€rmeguiden ...
Read more : GolvvÀrme i liten toalett | Visningar : 26245 | Svar : 1 | Kategori : VÀlja golvvÀrmesystem


ResistansvÀrde?

Hur vet man hur mycket resistansvÀrde de ska vara beroende pÄ hur mÄnga kvadrat/watt golvvÀrme folie man har lagt ?
LÀgger jag tex 400watt fÄr jag ett ohm vÀrde, lÀgger jag tex 800watt, fÄr jag dÄ olika ohm vÀrden eller ?
Jag har fÄtt allt monterat och klart, men stugan hade ingen el nÀr de gjordes, och nu fÄr jag ingen vÀrme i golvet.
NÄgon som har tips ?
Read more : ResistansvÀrde? | Visningar : 29274 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V


Kan man koppla sÄ hÀr ?

Eftersom jag har vÀldigt tigt pÄ den sidan termostaten sÄ vill jag dra sÄ lite kablar som möjligt dÀr.
Read more : Kan man koppla sÄ hÀr ? | Visningar : 51026 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V


Placering LK Minishunt M60 och luftning

Hej
Jag vill montera golvvÀrme, men jag vill ha LK Minishunt M60 med fördelare monterat i kÀllaren i mitt gamla pannrum.
GolvvÀrmeslingan ska ligga pÄ golvet ovanför, Mini shunten. Slingan blir högsta punkten.
Är detta möjligt? GĂ„r det att lufta systemet dĂ„?

Ola
Read more : Placering LK Minishunt M60 och luftning | Visningar : 16878 | Svar : 1 | Kategori : Vattenburen golvvÀrme


GolvvÀrme folie

Hej

Jag har lagt golvÀrmefolie och ÄngspÀrr och ska lÀgga parkettgolv ovanpÄ. Kan/ska jag lÀgga stegljudsfoam över folien?
Read more : GolvvÀrme folie | Visningar : 9051 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor


ÅldersbestĂ€ndig plast eller ej vid foam?

Har idag ett golvvÀrmkitt med 22mm spÄrade skivor och 16mm golvvÀrmerör.
Ska lÀgga barlineks parkett golv och kommer dÄ att behöva höja golvet lite med 3-5mm foam (golvet skall liva med det tidigare golvet och jag vill inte ha en rak övergÄnglist och ingen steglist.
TÀnkte börja med att lÀgga underlagsskivor 3mm och sedan eventuellt lÀgga ytterligare en 2mm foam för att fÄ det bra vid övergÄngen och jÀmna lite ojÀmheter som uppstÄtt.
(Vill inte ...
Read more : ÅldersbestĂ€ndig plast eller ej vid foam? | Visningar : 17569 | Svar : 0 | Kategori : Byggteknik, konstruktion och regler


Byta Ardex/Kima termostat

Hej,

vi har i en installation ett golvvÀrme-golv frÄn Ardex med en Ardex-brandad Kima-termostat (Kima PV11/50), dÀr den senare har en golvgivare med resistans pÄ 14800 ohm vid 20 grader och 9700 ohm vid 30 grader. Vad den har för resistans vid 25 grader framgÄr inte av dokumentationen... Vi skulle vilja byta ut denna mot en nyare digital termostat och Ardex sjÀlva rekommenderar byte till en Kima Zone 50 som har samma golvgivare. Att inte ...
Read more : Byta Ardex/Kima termostat | Visningar : 29886 | Svar : 1 | Kategori : GolvvÀrme EL 230V


EPS 16 pÄ befintlig gjuten platta!

Hej!
Kan jag lÀgga EPS 16 direkt pÄ gjuten platta och prima och sen flytspackla för lÀggning av klinker?
kan inte bygga sÄ högt sÄ jag letar efter den lÀgsta bygghöjden.
MVH Andreas
Read more : EPS 16 pÄ befintlig gjuten platta! | Visningar : 20932 | Svar : 0 | Kategori : Byggteknik, konstruktion och regler


 

Logga in  •  Bli medlem


Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477