Flera värmeslingor till en termostat?

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Re: Flera värmeslingor till en termostat?

Inläggav Hampus » fre 26 aug 2011, 14:03

PeterWheeler skrev:Hej.
Jag undrar om det är möjligt att koppla på flera värmeslingor till en enda termostat? (Har en HC10TPM termo.)

HC 10 och HC 31-termostaterna klarar 3600 Watt och är på 16 A. Är ditt golv större och överstiger 3600 Watt, så kopplar du bara in anläggningen via en kontaktor. Din elektriker vet hur. Kontaktorn klarar erforderligt antal Watt och hämtar information från en och samma termostat oberoende av hur stort golv du har. Via kontaktorn kan du också få värmegolvet fördelat på fler faser och därmed fler säkringar, vilket kan vara en fördel.

Källa: HeatCom FAQ
Hampus
 
Inlägg: 171
Blev medlem: tor 10 mar 2011, 16:37

Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget
cron