20 kvm golvvärme

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Re: 20 kvm golvvärme

Inläggav Hampus » tis 14 feb 2012, 15:32

Hej Emil,

Det går bra att köra på det systemet! Dock är det en för stor yta att endast ha en (8mm) slinga på då det blir för högt tryckfall, samt att vattnet hade hunnit bli kallt innan det runnit tillbaka i returen.
Så i ett 20kvm paket räknar man med att ha 4 slingor.

Vill du inte ha så många slingor kan du välja ett 12mm paket, då behöver du endast 2 slingor. Dock bygger det lite mer på höjden, men är några slantar billigare.
Hampus
 
Inlägg: 171
Blev medlem: tor 10 mar 2011, 16:37

Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget