Nya grejer till gammalt golv

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: Nya grejer till gammalt golv

Re: Nya grejer till gammalt golv

InlĂ€gg av Pelle » mĂ„n 29 aug 2011, 07:34

Nu har jag mÀtt resistansen pÄ mitt golv och den Àr 3,2ohm. Jag har den gula golvslingan. Vad kan ha hÀnt?
De röda ledningarna, pÄ styrkortet, har jag kopplat till golvet, de svarta till transformatorn. KÀnns rÀtt inkopplat.

Finns det möjlighet att pÄ nÄt sÀtt anpassa styrkortet till den lÀgre resistansen, eller kommer strömmen i slingan att bli för hög?
Man kanske ska anpassa golvslingan istÀllet?
/Pelle

Re: Nya grejer till gammalt golv

InlĂ€gg av Hampus » fre 26 aug 2011, 07:55

TvÄ blink indikerar fel pÄ slingan i golvet. Har du kontrollerat sÄ att det Àr kopplat rÀtt?
Kolla att kablarna har kontakt i kopplingsplinten, samt mÀt resistansen i golvslingan med en ohm-meter.
Det ska vara ca 5,44Ω för varje ledare.

Nya grejer till gammalt golv

InlĂ€gg av Pelle » ons 24 aug 2011, 16:32

Uppdaterade min golvvÀrme frÄn 1998 (Kelvin lÄgvolt 300W) med ny trafo och styrkort för drygt ett Är sedan. Den nya transformatorn installerade jag direkt dÄ den gamla var lite brÀnd och kÀndes "osÀker". Efter transformatorbytet funkade allt sÄ det gamla styrkortet fick sitta i. Nu har Àven det gamla styrkortet gett upp sÄ det var dags att montera det nya. Mitt problem Àr att jag inte fÄr igÄng vÀrmen. Har gjort kalibrering utan framgÄng. Allt som hÀnder Àr att tempvredet blinkar med tvÄ snabba blink ungefÀr var femte sekund men ingen vÀrme i golvet. Vad göra?

Upp