av Hampus » fre 26 aug 2011, 14:03
PeterWheeler skrev:Hej.
Jag undrar om det Àr möjligt att koppla pÄ flera vÀrmeslingor till en enda termostat? (Har en HC10TPM termo.)
HC 10 och HC 31-termostaterna klarar 3600 Watt och Ă€r pĂ„ 16 A. Ăr ditt golv större och överstiger 3600 Watt, sĂ„ kopplar du bara in anlĂ€ggningen via en kontaktor. Din elektriker vet hur. Kontaktorn klarar erforderligt antal Watt och hĂ€mtar information frĂ„n en och samma termostat oberoende av hur stort golv du har. Via kontaktorn kan du ocksĂ„ fĂ„ vĂ€rmegolvet fördelat pĂ„ fler faser och dĂ€rmed fler sĂ€kringar, vilket kan vara en fördel.
KĂ€lla: HeatCom FAQ
[quote="PeterWheeler"]Hej.
Jag undrar om det Àr möjligt att koppla pÄ flera vÀrmeslingor till en enda termostat? (Har en HC10TPM termo.)[/quote]
HC 10 och HC 31-termostaterna klarar 3600 Watt och Ă€r pĂ„ 16 A. Ăr ditt golv större och överstiger 3600 Watt, sĂ„ kopplar du bara in anlĂ€ggningen via en kontaktor. Din elektriker vet hur. Kontaktorn klarar erforderligt antal Watt och hĂ€mtar information frĂ„n en och samma termostat oberoende av hur stort golv du har. Via kontaktorn kan du ocksĂ„ fĂ„ vĂ€rmegolvet fördelat pĂ„ fler faser och dĂ€rmed fler sĂ€kringar, vilket kan vara en fördel.
[size=50]KĂ€lla: HeatCom FAQ[/size]