Flera vÀrmeslingor till en termostat?

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: Flera vÀrmeslingor till en termostat?

Re: Flera vÀrmeslingor till en termostat?

InlĂ€gg av Hampus » fre 26 aug 2011, 14:03

PeterWheeler skrev:Hej.
Jag undrar om det Àr möjligt att koppla pÄ flera vÀrmeslingor till en enda termostat? (Har en HC10TPM termo.)

HC 10 och HC 31-termostaterna klarar 3600 Watt och Ă€r pĂ„ 16 A. Är ditt golv större och överstiger 3600 Watt, sĂ„ kopplar du bara in anlĂ€ggningen via en kontaktor. Din elektriker vet hur. Kontaktorn klarar erforderligt antal Watt och hĂ€mtar information frĂ„n en och samma termostat oberoende av hur stort golv du har. Via kontaktorn kan du ocksĂ„ fĂ„ vĂ€rmegolvet fördelat pĂ„ fler faser och dĂ€rmed fler sĂ€kringar, vilket kan vara en fördel.

KĂ€lla: HeatCom FAQ

Upp

cron