GolvvÀrme i torp

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: GolvvÀrme i torp

Re: GolvvÀrme i torp

InlĂ€gg av martin » ons 19 sep 2012, 10:37

I ett kök behöver du ingen fuktspÀrr under klinker.
SÄ mitt förslag Àr att du gjuter flytspackel sedan lÀgger Kelvin XK kabel och klinker pÄ det.

En alternativ lösning Àr att lÀgga kabeln först och sedan flytspackla in den. (nÀr underlaget Àr mycket ojÀmnt sÄ bör man dock vara extra försiktig med kabeln sÄ den inte kommer i klÀm nÀr man gÄr pÄ golvet under arbetet.

GolvvÀrme i torp

InlĂ€gg av Robin » fre 20 jul 2012, 12:11

Hej

Jag har ett gamalt torp (byggÄr 1907) med betong golv och klik laminat över.

Jag tÀnker sÀtta lÄgvolt golvvÀrme - t.ex Kelvin XK500 - i köket, under klinkers, som Àr ca 10 kvadratmeter. NÀr jag tog upp den gamla klik golv - vilket var ganske slitet - sÄg jag att betong var lite ojÀmt, sÄ jag behöver lÀgga sjÀlvutjÀmning först.

Just nu golvet Àr grovbetong lÀngst ner, med plast fuktspar över, sen underlagsfoam och till slut klik laminat.

Min frÄga Àr:

jag ska lÀgga flyttspakel pÄ den gamla betong först, men var ska jag lÀgga fuktspar? Mellan betong och flyttspackel, eller övenpÄ flyttspackel och under golvvÀrme kabel? Eller kanske det behöves inte alls?

Mvh

Robin

Upp