GolvvÀrme vid trÀbjÀlklag

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: GolvvÀrme vid trÀbjÀlklag

Re: GolvvÀrme vid trÀbjÀlklag

InlĂ€gg av martin » ons 19 sep 2012, 10:43

Nej det finns ingen regel om 80W/m2 i din konstruktion.
Kabeln gjuts in i flytspackel.

I badrum brukar man installera 100-125 W/m2
Till ditt rum skulle det dÄ motsvara 380-475W
Det nÀrmsta alternativet för dig Àr i sÄ fall: GVB Kabelkit 470w

GolvvÀrme vid trÀbjÀlklag

InlĂ€gg av Björn » tis 21 aug 2012, 07:08

Hej,
Jag Àr i fÀrd med att renovera vÄrt badrum och behöver lite hjÀlp ang. golvÀrmen. Badrummet Àr ca 3,8 kvm, Àr belÀget pÄ övervÄningen i ett trÀhus. Golvkonstruktionen Àr trÀbjÀlklag med golvspÄnskivor och golvgips. Tanken Àr att spackla in elgolvvÀrmeslinga i flytspacklet, dÀrefter tÀtskikt och klinker. Vilken effekt/kvm kan jag ha pÄ golvvÀrmen? Hörde nÄgonstans att max Àr 80w/kvm vid trÀbjÀlklag, stÀmmer det? Vill gÀrna ha fullvÀrme dÄ det kommer att vara enda vÀrmekÀlla.

Mycket tacksam för svar,
med vÀnliga hÀlsningar

Upp