göra spÄr

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: göra spÄr

Re: göra spÄr

InlĂ€gg av martin » tis 04 dec 2012, 00:53

LÄter som en plan!
Enda Äsikten man kan ha Àr att de lÀngdsgÄende spÄren fÄr ett rektangulÀrt tvÀrsnitt. Med frÀsen fÄr spÄren en rundad botten.

NÀr det gÀller plÄtarna sÄ kan du anvÀnda montageskruv med platt skalle för att fÀsta plÄtarna. Skruva i ett sik-sak mönster med ca 200mm cc.

Vad gÀller antal svÀngar sÄ tror jag det blir samma mÀngd svÀngar med bÄda alternativ. Jag hade valt SnusförlÀggning. dvs bara fram och tillbaka...

FrÀs spÄr. lÀgg i plÄt, tryck i rör, skruva plÄt, lÀgg foam/golvpapp slutligen golvet.

göra spÄr

InlĂ€gg av krille » fre 16 nov 2012, 10:06

Hej!
Jag vill inte bryta upp eller höja mitt 25mm spÄnskivegolv med 2mm (isolerande..) korkplattor pÄ utan tÀnker mig köra egna spÄr för 16mm rören rakt igenom korken... ett par 3 snitt för varje spÄr med CikelsÄgen instÀlld pÄ 18mm djup o sen göra svÀngarna med överhandsfrÀsen ?

Jag fÄr vÀl hoppas att plÄtarna fastnar bra trots att jag kör pÄ frihand .. annars kanske en klick montagelim pÄ plÄtens ena undersida löser det hela?

Skulle gÀrna undvika onödigt mÄnga svÀngar , och kanske kan kan jag spara lite pÄ att köra utmed vÀggarna o jobba mig innÄt istÀllet ,,lÀggningsschema?, rÀtt/ fel ?!

Sen lÀgga rören i plÄtarna och tillsist underlags "foam" el papp pÄ detta innan parketten lÀggs pÄ plats.

Vad tror ni
//Krille

Upp

cron