av krille » fre 16 nov 2012, 10:06
Hej!
Jag vill inte bryta upp eller höja mitt 25mm spÄnskivegolv med 2mm (isolerande..) korkplattor pÄ utan tÀnker mig köra egna spÄr för 16mm rören rakt igenom korken... ett par 3 snitt för varje spÄr med CikelsÄgen instÀlld pÄ 18mm djup o sen göra svÀngarna med överhandsfrÀsen ?
Jag fÄr vÀl hoppas att plÄtarna fastnar bra trots att jag kör pÄ frihand .. annars kanske en klick montagelim pÄ plÄtens ena undersida löser det hela?
Skulle gÀrna undvika onödigt mÄnga svÀngar , och kanske kan kan jag spara lite pÄ att köra utmed vÀggarna o jobba mig innÄt istÀllet ,,lÀggningsschema?, rÀtt/ fel ?!
Sen lÀgga rören i plÄtarna och tillsist underlags "foam" el papp pÄ detta innan parketten lÀggs pÄ plats.
Vad tror ni
//Krille
Hej!
Jag vill inte bryta upp eller höja mitt 25mm spÄnskivegolv med 2mm (isolerande..) korkplattor pÄ utan tÀnker mig köra egna spÄr för 16mm rören rakt igenom korken... ett par 3 snitt för varje spÄr med CikelsÄgen instÀlld pÄ 18mm djup o sen göra svÀngarna med överhandsfrÀsen ?
Jag fÄr vÀl hoppas att plÄtarna fastnar bra trots att jag kör pÄ frihand .. annars kanske en klick montagelim pÄ plÄtens ena undersida löser det hela?
Skulle gÀrna undvika onödigt mÄnga svÀngar , och kanske kan kan jag spara lite pÄ att köra utmed vÀggarna o jobba mig innÄt istÀllet ,,lÀggningsschema?, rÀtt/ fel ?!
Sen lÀgga rören i plÄtarna och tillsist underlags "foam" el papp pÄ detta innan parketten lÀggs pÄ plats.
Vad tror ni
//Krille