System för golvvÀrme

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: System för golvvÀrme

Re: System för golvvÀrme

InlĂ€gg av martin » fre 07 dec 2012, 11:22

Du behöver nÄgon typ av blandningsenhet (shunt ventil) för att kunna blanda vatten till rÀtt temperatur samt en fördelare för förgrening ut till era fyra(?) slingor.
Enklast vore nog en LK MInishunt M60 samt en Minifördelare 4-12

System för golvvÀrme

InlĂ€gg av Fr » tor 06 dec 2012, 11:39

Hej

Jag undrar vad jag behöver för att koppla ihop vÄrt golvvÀrmesystem. Vi har lagt ner 12 mm PEX-rör i golven (4 rum) samt har en vattenmantlad vedkamin och en 500 liters acctank. Har Àven nÄgra grundfos cirkulationspumpar. Vi har inte behov rumstermostater utan vill ha ett "manuellt system".

Tacksam för hjÀlp!

/ Fredrik

Upp

cron