FrÄga om Royal 120 reglering

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: FrÄga om Royal 120 reglering

Re: FrÄga om Royal 120 reglering

InlĂ€gg av martin » ons 12 dec 2012, 17:10

Att mÀta direkt pÄ utgÄngarna pÄ en Kelvin XK fÄr man inte göra. Man riskerar att skada styrelektroniken.
Om du hör att det klickar sÄ vet vi i varje fall att transformatorn Àr hel. Blir det dÄ inte varmt skulle jag sÀga att man med 99% sÀkerhet kan sÀga att styrkortet gÄtt sönder.
Man kan testa vÀrmekabeln med en vanlig summer för att kontrollera att den inte gÄtt av.

FrÄga om Royal 120 reglering

InlĂ€gg av Stefan » tis 11 dec 2012, 12:34

Hej,

jag har i mitt hus 1 st Royal 120 samt 1 st Royal 200 för att styra 2 vÀrmegolv. Dock tycker jag att dessa inte riktigt verkar fungera = golven blir inte varma....

Jag kan höra att det knÀpper i relÀt i boxen lite dÄ och dÄ... men kan jag mÀta direkt pÄ utgÄngen för att se att styrkortet fungerar? 12V DC?

mvh
Stefan

Upp

cron