av Hasse » mĂ„n 08 apr 2013, 18:35
Hej, jag har sedan nÄgra Är tillbaka elgolvvÀrme i duschrummet och en termostat OJ Microline OTN med golvgivare i klinkergolv lagt av fackman. Men systemet verkar slutat att fungera. Jag vrider pÄ instÀllningsratten, det klickar till som tidigare och lysdioden tÀnds med normal styrka, men blixtsnabbt ett nytt klick och lysdioden slocknar och gÄr över i ett svagt glimrande sken. NÄgon effekt pÄ golvvÀrmen mÀrks inte.
Termostatfel eller givarfel? NÄgot förslag? Att byta termostat Àr relativt enkelt, men vad gör man om det Àr givarfel i golvet?
HĂ€lsningar
Hasse
Hej, jag har sedan nÄgra Är tillbaka elgolvvÀrme i duschrummet och en termostat OJ Microline OTN med golvgivare i klinkergolv lagt av fackman. Men systemet verkar slutat att fungera. Jag vrider pÄ instÀllningsratten, det klickar till som tidigare och lysdioden tÀnds med normal styrka, men blixtsnabbt ett nytt klick och lysdioden slocknar och gÄr över i ett svagt glimrande sken. NÄgon effekt pÄ golvvÀrmen mÀrks inte.
Termostatfel eller givarfel? NÄgot förslag? Att byta termostat Àr relativt enkelt, men vad gör man om det Àr givarfel i golvet?
HĂ€lsningar
Hasse