Trasig termostat??

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: Trasig termostat??

Re: Trasig termostat??

InlĂ€gg av martin » ons 07 mar 2018, 20:40

Om du har trÄdlösa termostater med batteri sÄ kan det klart vara batteriet i den termostaten som Àr slut. Men det lÄter som ett Àldre system och dÄ tror jag inte det Àr trÄdlösa termostater, i sÄ fall Àr nog batteriet bara nÄgot backup batteri för att hÄlla nÄgot minne vid strömavbrott...

Ni skulle kunna prova att plocka bort stÀlldonet frÄn den slingan som Àr kall, sÄ lÀr ni fÄ vÀrme i den. Sedan fÄr ni felsöka lite mer för att hitta orsaken.

Trasig termostat??

InlĂ€gg av Sandra » tis 27 feb 2018, 23:00

Hej, vi har vattenburen golvvÀrme i stora delar av huset.I ett av sovrummen pÄ nedervÄningen Àr det vÀldigt kallt.
Termostaterna Ă€r av mĂ€rket Wirsbo, jag har prövat att Ă€ndra reglaget till varmare och kallare under en lĂ„ng tid, tog bort ”locket” för att titta dĂ€r, kan det finnas ett batteri som behöver bytas dĂ€r, vĂ€ldigt litet??
NÀr jag kÀnde pÄ vatten rören som gÄr till de olika rummen pÄ nedervÄningen var alla varma utom ett som gÄr till ett av de tvÄ sovrum som finns dÀr, förmodligen till det kalla rummet.
Kan termostaten vara paj eller gĂ„r inte signalerna fram till ”huvudfördelaren”.
Har stĂ€llt in det nu sĂ„ som det ser ut bakom”locken” i de övriga rum som Ă€r dĂ€r nere som Ă€r varma och sköna.
Skall tillÀgga att sjÀlva vÀrmepumpen i pannan Àr förmodligen paj och vi behöver byta hela.
Vad tror ni???
Med vÀnlig hÀlsning, Sandra
Fast det började med att det var kallt i det sovrummet innan det blev kallt i övriga huset, vi har nu slagit över till ”elpatronen” om det nu heter sĂ„, i stĂ€llet för bergvĂ€rme???

Upp

cron