av Sandra » tis 27 feb 2018, 23:00
Hej, vi har vattenburen golvvÀrme i stora delar av huset.I ett av sovrummen pÄ nedervÄningen Àr det vÀldigt kallt.
Termostaterna Ă€r av mĂ€rket Wirsbo, jag har prövat att Ă€ndra reglaget till varmare och kallare under en lĂ„ng tid, tog bort âlocketâ för att titta dĂ€r, kan det finnas ett batteri som behöver bytas dĂ€r, vĂ€ldigt litet??
NÀr jag kÀnde pÄ vatten rören som gÄr till de olika rummen pÄ nedervÄningen var alla varma utom ett som gÄr till ett av de tvÄ sovrum som finns dÀr, förmodligen till det kalla rummet.
Kan termostaten vara paj eller gĂ„r inte signalerna fram till âhuvudfördelarenâ.
Har stĂ€llt in det nu sĂ„ som det ser ut bakomâlockenâ i de övriga rum som Ă€r dĂ€r nere som Ă€r varma och sköna.
Skall tillÀgga att sjÀlva vÀrmepumpen i pannan Àr förmodligen paj och vi behöver byta hela.
Vad tror ni???
Med vÀnlig hÀlsning, Sandra
Fast det började med att det var kallt i det sovrummet innan det blev kallt i övriga huset, vi har nu slagit över till âelpatronenâ om det nu heter sĂ„, i stĂ€llet för bergvĂ€rme???
Hej, vi har vattenburen golvvÀrme i stora delar av huset.I ett av sovrummen pÄ nedervÄningen Àr det vÀldigt kallt.
Termostaterna Ă€r av mĂ€rket Wirsbo, jag har prövat att Ă€ndra reglaget till varmare och kallare under en lĂ„ng tid, tog bort âlocketâ för att titta dĂ€r, kan det finnas ett batteri som behöver bytas dĂ€r, vĂ€ldigt litet??
NÀr jag kÀnde pÄ vatten rören som gÄr till de olika rummen pÄ nedervÄningen var alla varma utom ett som gÄr till ett av de tvÄ sovrum som finns dÀr, förmodligen till det kalla rummet.
Kan termostaten vara paj eller gĂ„r inte signalerna fram till âhuvudfördelarenâ.
Har stĂ€llt in det nu sĂ„ som det ser ut bakomâlockenâ i de övriga rum som Ă€r dĂ€r nere som Ă€r varma och sköna.
Skall tillÀgga att sjÀlva vÀrmepumpen i pannan Àr förmodligen paj och vi behöver byta hela.
Vad tror ni???
Med vÀnlig hÀlsning, Sandra
Fast det började med att det var kallt i det sovrummet innan det blev kallt i övriga huset, vi har nu slagit över till âelpatronenâ om det nu heter sĂ„, i stĂ€llet för bergvĂ€rme???