Ingjutning i betongplatta alt. klinkerfix

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: Ingjutning i betongplatta alt. klinkerfix

Ingjutning i betongplatta alt. klinkerfix

InlĂ€gg av bjorn » tis 08 maj 2012, 19:46

Hej,
Jag planerar för en utbyggnad med isolerad platta pÄ mark. Utbyggnaden, som blir 5 kvm kommer endast att rymma en liten bastu och en dusch. Hela golvet kommer att beklÀdas med klinker och jag vill naturligtvis ha golvvÀrme. Det som Àr aktuellt i mitt fall Àr nÄgon form av elvÀrme. Har dock lite funderingar kring vilket val som Àr bÀst för mig. DÄ lavarna i bastun utgör en stor del av golvytan (drygt ca 1,5 kvm) kÀnns det som att jag kan glesa ut avstÄndet dÀr under.

KÀnner spontant för VÀrmekabel Kit 490W, men jag kommer inte att flytspackla, kan denna gjutas in i betongplattan, ca 3-4 cm ner, alternativt lÀggas i klinkerfixen (enligt GVK skall golvvÀrme placeras under tÀtskikt, men det kanske endast gÀller vattenburen vÀrme?, BKR sÀger inget om detta). Alternativet Strong 600W kÀnns nÀstan lite överdriven dÄ det ÀndÄ Àr ett fullisolerat utrymme. Kelvinsystemet Àr intressant i sig, men vÀldigt mycket dyrare i jÀmförelse.

SnÀlla hjÀlp mig att gÄ rÀtsida pÄ detta!
Tack pÄ förhand!
HĂ€lsningar
Björn A

Upp

cron