Hur gör man i större rum?

Besvara


Den hÀr frÄgan Àr till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode Ă€r PÅ
[img] Ă€r PÅ
[flash] Àr AV
[url] Ă€r PÅ
Smilies Ă€r PÅ
TrÄdhistorik
   

Expandera TrÄdhistorik: Hur gör man i större rum?

Re: Hur gör man i större rum?

InlĂ€gg av martin » tis 26 jun 2012, 11:11

I större rum (15 m2) och uppĂ„t brukar det inte löna sig att lĂ€gga lĂ„gvoltssystem. DĂ„ vĂ€ljer man istĂ€llet en 230V kabel. Vill man Ă€ndĂ„ anvĂ€nda lĂ„gvoltslösningen för att uppnĂ„ tex bygghöjd. SÅ mĂ„ste man tyvĂ€rr anvĂ€nda flera system. Man delar dĂ„ förslagsvis in golvet i tvĂ„ eller flera zoner som dĂ„ regleras med egen kabel och egen styrbox.

Hur gör man i större rum?

InlĂ€gg av Pelle Johansson » sön 24 jun 2012, 11:12

Om har 16 kvm förrÄd, köper man tvÄ slingor dÄ för att fÄ fullvÀrme?kopplar man in bÄda slingorna i samma termostat? Jag tÀnker pÄ kelvin.

Upp